کامپوزیت ونیر دندان

کامپوزیت ونیر دندان پوسته نازکی از جنس رزین دندان یا همان کامپوزیت است که بطور مستقیم بوسیله دندانپزشک زیبایی یا دندانپزشک عوممی روی سطح بیرونی دندان شما میچسبد.این طور درمان نه احتیاج به قالب گیری دارد و نه لابراتوار دندان و فقط در یک جلسه نیم ساعته مشگل بیمار حل میشود. لبخند زیبا که نمایشگر دندانهای صاف ، سالم ،سفید و شفاف است نشانه سلامتی بیمار میباشد. یادمان نرود که همه چیز از دهان شروع میشود و این عضو بدن انسان خیلی مهم میباشد .

دندانپزشک خوب ونیر کامپوزیت در تهران

 

داشتن دندان هایی زیبا با فرم ، رنگ و اندازه صحیح در ظاهر بیمار تاثییر پذیری زیادی داشته و میتواند شکل صورت انسان را کاملا زیباتر کند . همانطور که میدانیم اولین عضو مهم در صورت چشم ها و بعد از ان بینی و دهان هستند.افرادی که خواستار درمانهای زیبایی دندان هستند سوالاتی میکنند که ما در اینجا به چند تا از این سوال ها در باره زیبایی دندانها با استفاده از ونیر کامپوزیت جواب میدهیم.

طول عمر کامپوزیت ونیر : اگر این کار درست و دقیق انجام شود معمولا ۱۰ تا ۱۵ سال عمر این کامپوزیتها هستند البته به شرطی که بیمار هم بهداشت خوب داشته باشد و هر ۶ ماه یا حداکثر ۱۲ ماه جهت ویزیت به دندانپزشک مراجعه بکند.

ونیر کامپوزیت دندان در تهران فرمانیه

مقدار تراش دندان جهت ونیر کامپوزیت بسیار کم بوده یا اصلا وجود ندارد . شاید  یک دهم میلیمتر و شاید هیچ تراشی روی دندان شما احتیاج نباشد چون کامپوزیت ها مثل چسب هستند و به دندان حالت باندینگ پیدا میکنند.بعد از اینکه دندانپزشک دندان شما را تمیز کرد کامپوزیت به صورت لایه به لایه روی سطح خارجی دندان به وسیله برس و کارور فرم داده شده و بعد از ان به وسیله یک نور اشعه ابی رنگ که لایت کیور نام دارد به مدت ۲۰ ثانیه سفت میشود و لایه بعدی در صورت احتیاج گذاشته میشود .

درمان کامپوزیت ونیر جایگزین ارتودنسی نمیتواند باشد مگر در زمان هایی که مشگل ارتودنسی بسیار محدود و به یکی یا دو تا دندان ربط داشته باشد. هزینه کامپوزیت ونیر بسیار از لامینیت و ونیر لایراتواری کمتر است چون نه احتیاج به دستمزد لابراتوار است و نه قالب گیری.

دکتر علی زرگانی

دندانپزشک زیبایی فرمانیه تهران

جراح دندانپزشک کرج

جهت ثبت نوبت و اطلاع از آدرس مطب تهران و کرج کلیک کنید.