استفاده از کامپوزیت در ترمیم دندان شکسته

استفاده از کامپوزیت در ترمیم دندان شکسته

مطالب آموزشی
بدون دیدگاه

استفاده از کامپوزیت در ترمیم دندان شکسته

کامپوزیت دندان ماده‌ای است که برای تعمیر و ترمیم دندان‌های خراب یا شکسته استفاده می‌شود. این ماده از مخلوطی از رزین های پلیمری و ذرات سیلیکاتی تشکیل شده است و به دندان مشکل دار اعمال می‌شود. سپس با استفاده از لامپ دندانپزشکی خشک و سخت می‌شود. کامپوزیت دندان دارای رنگ‌های مختلفی است که براساس رنگ دندان طبیعی بیمار تنظیم می‌شود تا دندان تعمیر شده به طور طبیعی به نظر برسد.

ترمیم دندان شکسته یکی از مصارف بارز کامپوزیت در درمان‌های دندانی است. کامپوزیت دندان، یک جایگزین محبوب برای ترمیم دندان‌های شکسته است زیرا پروتکلی غیر تهاجمی و همچنین جذابیت طبیعی را برای بیماران ایجاد می‌کند.

ساختار طبیعی

با استفاده از کامپوزیت ، امکان اعمال دقیق و ساختاری مشابه به طبیعی را فراهم می‌کند. این ماده قابلیت انعطاف و سازگاری با سایر بافت‌های دهان و دندان را دارد، به طوری که با اصلاح و رنگ‌بندی مناسب، می‌توان ظاهری طبیعی و هماهنگ با دندان‌های اطراف را به وجود آورد.

کامپوزیت دندان، عمدتا از مواد رزینی تشکیل شده است که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و روش‌های الزامی، استحکام بالا و مقاومت مناسبی را به دست آورده است. در ضمن، این ماده از نظر ثبات رنگ، مقاومت در برابر لبخند، پالایش و تعمیر قابلیت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان تهران 

با این روش، امکان بازسازی دقیق ساختار دندان را فراهم می‌کند و علاوه بر تعویض قسمت شکسته، عملکرد و ظاهر طبیعی را نیز به بیمار می‌دهد.

در نهایت، استفاده از کامپوزیت در ترمیم دندان شکسته می‌تواند به بیماران احساس راحتی و اعتماد به نفس بهتری بدهد و ظاهر زیبایی را به دندان‌های شکسته خشک نماید.

📞 برای ارتباط با ما کلیک کنیدکلیک کنید

‼️ اشنایی با دکتر علی زرگانی بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی

✅ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران, دندنپزشک زیبایی فرمانیه, کامپوزیت ونیر و لمینت دندان
نوشتهٔ پیشین
عوامل مؤثر در عمر مفید کامپوزیت دندان
نوشتهٔ بعدی
استحکام کامپوزیت دندان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

تماس جهت مشاوره 09333868225