آیا ایمپلنت دندان دردناک است؟

آیا ایمپلنت دندان دردناک است؟

ایمپلنت دندان دردناک

ایمپلنت دندان یکی از موثرترین و بادوام ترین روش های ترمیم دندان های از دست رفته است. آنها پایه ای قوی برای دندان های جایگزین دائمی یا متحرکی که با دندان های طبیعی شما مطابقت دارند، فراهم می کنند. با این حال، از آنجایی که این جراحی مستلزم کاشت یک ریشه دندان مصنوعی در استخوان فک است، بسیاری از افراد نگران میزان درد و مدت زمان آن هستند.

ایمپلنت دندان مانند بریج و پروتز دندان نیست. در حالی که هر دو هدف یکسان پر کردن شکاف را دارند، ایمپلنت نیاز به جراحی و بهبودی دارد. بنابراین، بسیار مهم است که بدانیم این روش شامل چه چیزی است تا بدانیم چه سطحی از درد را باید انتظار داشت.

در حالی که جراحی نباید شامل هیچ دردی باشد زیرا دهان بی‌حس می‌شود، افراد اغلب پس از از بین رفتن بی‌حسی احساس درد می‌کنند. به این ترتیب، معمولاً تا دو هفته یا کمتر پس از عمل، ناراحتی خفیفی را تجربه خواهید کرد.

آمادگی برای جراحی ایمپلنت دندان

آماده سازی برای کاشت دندان گاهی اوقات شامل مراحل قبل از خود جراحی است. به عنوان مثال، برداشتن یک دندان آسیب دیده یا پوسیده ممکن است برای آماده سازی ناحیه برای کاشت ضروری باشد. از آنجایی که ایمپلنت دندان نیاز به یک یا چند عمل جراحی دارد، برای آماده شدن برای عمل ایمپلنت دندان باید تحت معاینه کامل قرار بگیرید که باید شامل موارد زیر باشد:

مشاوره اولیه – ممکن است عکس های اشعه ایکس دندان، تصاویر سه بعدی و مدل هایی از دندان و فک گرفته شود.
بررسی تاریخچه پزشکی – مهم است که ما را در مورد شرایط پزشکی و داروهایی که مصرف می‌کنید، از جمله داروهای بدون نسخه، مکمل‌ها و ویتامین‌ها مطلع کنید. در صورت داشتن مشکلات قلبی خاص یا ایمپلنت های ارتوپدی، ممکن است قبل از جراحی آنتی بیوتیک تجویز کنیم تا از عفونت جلوگیری کنیم.

برنامه درمانی – این طرح متناسب با نیازهای شما طراحی شده است و عواملی مانند تعداد دندان های مورد نیاز، کیفیت استخوان فک و دندان های باقی مانده را در نظر می گیرد.

در بیشتر موارد، روش کاشت دندان نسبتاً ساده است. این یک روش پزشکی رایج است که شامل قرار دادن ایمپلنت در محل است. با این حال، پیوند استخوان ممکن است در برخی شرایط که شامل از دست دادن استخوان است، مورد نیاز باشد. در این مورد، از مواد پیوند استخوان برای ایجاد ساختار استخوانی مناسب برای کاشت ایمپلنت استفاده می شود.

در طول پروسه ایمپلنت دندان چه اتفاقی می افتد؟

مراحل مختلفی در فرآیند ایمپلنت دندان در جراحی دقیق دهان دخیل است.

ابتدا، ما یک طرح درمانی فردی ایجاد خواهیم کرد که مراقبت شخصی را بر اساس گزینه ایمپلنت انتخابی امکان پذیر می کند.
اگر هر دندان آسیب دیده نیاز به تعویض داشته باشد، قبل از جراحی ایمپلنت دندان را برمی داریم.
سپس ایمپلنت ریشه در حفره دندان از دست رفته در استخوان فک قرار می گیرد.

استخوان فک در اطراف ایمپلنت رشد می کند و پس از ۶ تا ۱۲ هفته پس از بهبودی، آن را محکم در فک گیر می کند.
هنگام قرار دادن اباتمنت، گاهی اوقات ممکن است نیاز به انجام جراحی جزئی داشته باشیم که فقط لثه را درگیر می کند. اگرچه ممکن است مقداری خونریزی و تورم وجود داشته باشد، اما ناراحتی ناشی از قرار دادن اباتمنت نسبت به قرار دادن پست ایمپلنت شدیدتر است.
پس از بهبودی لثه های شما، تاج دندان دائمی شما را ایجاد و قرار می دهیم.

برای مشاهده نمونه کارهای بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران در اینستاگرام کلیک کنید.

آیا جراحی ایمپلنت دندان دردناک است؟

اگرچه جراحی ایمپلنت دندان به عنوان جراحی بزرگ دهان در نظر گرفته می شود، ما از بی حسی عمومی یا موضعی و آرامبخش دندان استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که شما در طول عمل راحت هستید.

بنابراین، تا زمانی که بی حسی موضعی هنوز موثر است، کاملاً بدون درد خواهید بود. علاوه بر این، دندانپزشک شما ممکن است مسکن های بدون نسخه را تجویز کند تا اطمینان حاصل شود که پس از از بین رفتن داروی بیهوشی، تسکین درد کافی دارید.

دندانپزشکان و تیم دندانپزشکی بهترین مرکز ایمپلنت تهران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

ایمپلنت دندان دردناک, بهترین متخصص ایمپلنت, بهترین متخصص ایمپلنت در تهران, جراح و دندانپزشک کرج اصلاح لبخند کرج, دکتر علی زرگانی, دکتر علی زرگانی دندانپزشکی کرج, کامپوزیت ونیر دندان کرج, لمینت دندان کرج, لمینت سرامیکی هالیودی کرج
ایمپلنت های دندانی جدید چیست و چگونه است؟
آیا ایمپلنت های دندانی بعد از عمل درد دارند؟