دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

۳ قسمت جایگزینی دندان چه چیزهایی هستند؟

مطالب آموزشی
بدون دیدگاه

۳ قسمت جایگزینی دندان چه چیزهایی هستند؟

جایگزین دندان در تهران

۱-ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان می تواند جایگزین دندان طبیعی خراب شود. دندانپزشک شما همه چیز را امتحان می کند تا دندان را سالم نگه دارد. اگر دندان بیش از حد آسیب دیده باشد، تعویض دندان مهم است. پروتزهای متحرک ثبات یا استحکام مورد نیاز شما را فراهم نمی کنند. ایمپلنت جایگزینی ایده آل برای دندان خواهد بود. اگر می خواهید سه بخش حیاتی یک روش ایمپلنت دندان را بدانید، در اینجا جزئیات وجود دارد.

پست

این فیکسچر یا میله تیتانیومی است که دندانپزشک در استخوان فک قرار می دهد. دندانپزشک ابتدا بافت لثه را برش می دهد. این کار باعث آشکار شدن استخوان فک می شود. سوراخ کردن ایمپلنت دندان در استخوان فک در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت.

مرکز دندانپزشکی دکتر علی زرگانی ، بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد.

این پایه های تیتانیومی به عنوان ریشه دندان عمل می کنند. آنها استخوان فک را تحریک می کنند. این به بدن سیگنال می دهد که مواد مغذی را برای ترمیم بافت و رشد سلولی به استخوان فک ارسال کند. از ریزش استخوان فک جلوگیری می کند.

تیتانیوم به دلیل زیست سازگاری ماده ایده آلی است. این بدان معناست که بدن آن را رد نمی کند. این فلز دارای پوشش هیدروکسی آپاتیت نیز می باشد. این پوشش به جوش خوردن پست با استخوان فک کمک می کند.

اندازه پست های ایمپلنت دندانی متفاوت است. دندانپزشک بر اساس دندانی که نیاز به تعویض دارد، اندازه مناسب را انتخاب می کند. دندانپزشک یک پست دندانی کوچک یا باریک را برای جایگزینی دندان ثنایا انتخاب می کند. یک میله تیتانیوم با قطر بیشتر جایگزین مولر می شود.

پست های ایمپلنت زیگوماتیک ممکن است در برخی موارد اعمال شوند. این وسایل طولانی‌تر هستند که می‌توانند به استخوان زیگوماتیک و استخوان‌های فک برسند. دندانپزشک زمانی از آنها استفاده می کند که توده استخوانی مناسبی وجود نداشته باشد. مقدار مناسبی از توده استخوانی برای یکپارچگی استخوانی خوب لازم است. این فرآیند ادغام میله های تیتانیوم با استخوان فک است. اغلب چهار تا شش ماه طول می کشد تا تمام شود.

استئواینتگراسیون موفقیت آمیز می تواند به موفقیت جراحی ایمپلنت دندان منجر شود. این کمک می کند تا میله های تیتانیوم در جای خود باقی بمانند. ثباتی که ایجاد می کند می تواند به فرد کمک کند بدون هیچ مشکلی بجود، گاز بگیرد، صحبت کند و لبخند بزند. همچنین باعث می شود جایگزین طبیعی به نظر برسد.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

 تکیه گاه

این رابط بین میله تیتانیوم و روکش دندان است. دندانپزشک باید بافت لثه بالای میله تیتانیوم را برش دهد. وصل کردن اباتمنت در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت. اباتمنت انواع مختلفی نیز دارد. انتخاب بستگی به نوع پروتز دندانی دارد که نیاز به حمایت دارد.

برخی از اباتمنت ها می توانند از زوایای مختلف حرکت کنند. این امر ظاهر طبیعی دندان مصنوعی را تضمین می کند. در برخی موارد، اباتمنت ها با پست قبل از استئواینتگراسیون همراه می شوند. بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران – سایر اباتمنت ها باید ابتدا منتظر بمانند تا استئواینتگراسیون به پایان برسد.

پروتز دندان

این قسمت نمایان شده ایمپلنت دندانی است. این می تواند یک پروتز، تاج دندان یا بریج دندان باشد. دندان مصنوعی جایگزین کل قوس دندانی می شود. این دندان‌های مصنوعی روی اباتمنت‌ها می‌چسبند. روکش های دندانی می توانند جایگزین حداقل یک دندان از دست رفته دور از یکدیگر شوند. بریج های دندانی می توانند جایگزین حداقل دو دندان از دست رفته متوالی شوند.

برای مشاهده نمونه کارهای آقای دکتر علی زرگانی دندانپزشک زیبایی فرمانیه در اینستاگرام کلیک کنید.

مراقبت از ایمپلنت دندان

این ترمیم های دندانی به مراقبت بیشتری نیاز دارند زیرا جایگزین های مصنوعی هستند. مانند دندان های طبیعی، ایمپلنت ها نیز مستعد آسیب هستند. استفاده از یک مسواک نرم می‌تواند به تمیز کردن دندان‌ها بدون ساییدگی کمک کند.

همچنین لثه ها در هنگام تمیز کردن بدون خش باقی می مانند. نخ دندان کشیدن و مسواک زدن می تواند به حفظ وضعیت خوب پروتز دندان کمک کند. این روش ها همچنین می توانند ذرات غذا و باکتری های اطراف ایمپلنت ها را حذف کنند.

نخ دندان می تواند به حذف پلاک اطراف پروتز دندان کمک کند. این باید بعد از هر وعده غذایی اتفاق بیفتد تا از تشکیل تارتار جلوگیری شود. جلوگیری از تشکیل جرم دندان می تواند از عوارض بیشتر جلوگیری کند. برخی افراد در استفاده از نخ دندان معمولی مشکل دارند. سرمایه گذاری روی یک نخ دندان می تواند این عمل مراقبت از دهان را آسان تر کند.

اجتناب از مصرف الکل و تنباکو می تواند به بهبود و جوش خوردن استخوان فک کمک کند. بیمار باید هفته ها قبل و بعد از عمل مصرف آنها را متوقف کند. الکل و تنباکو می توانند اکسیژن رسانی و گردش خون خوب را مختل کنند. این می تواند منجر به شکست ایمپلنت شود.

دوری از غذاهای سفت، ترد یا چسبنده می تواند به نگه داشتن ایمپلنت ها کمک کند. انجام این کار همچنین می تواند به سلامت دندان های طبیعی همسایه کمک کند. خوردن میوه ها، سبزیجات، گوشت پخته شده و گوشت نرم می تواند از ترک خوردن یا جابجایی تاج ها جلوگیری کند. قرارهای منظم دندانپزشکی همچنین می تواند به تمیز کردن نواحی غیرقابل دسترس ایمپلنت ها کمک کند.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
بخش های حیاتی ایمپلنت دندان در موفقیت جایگزینی دندان بسیار مهم است:

دندانپزشک شما می تواند دندان های شما را با ایمپلنت دندان جایگزین کند. این ترمیم استاندارد طلایی تعویض دندان است. میله های تیتانیوم آن به عنوان ریشه دندان عمل می کنند. اباتمنت ها پروتزهای دندانی را به میله های تیتانیوم متصل می کنند. ایمپلنت ها به عنوان ترمیم های پایدار و ماندگار دندان عمل می کنند. دندانپزشک شما می تواند بررسی کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر.

برای مشاوره با جراح و دندانپزشک زیبایی با تجربه تهران ، دکتر علی زرگانی با ما تماس بگیرید.

 

www.dralizargani.com, بهترین دکتر ایمپلنت فوری در تهران, بهترین دندانپزشک ایمپلنت, بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران, بهترین مرکز کامپوزیت در تهران, جایگزین دندان در تهران, دکتر علی زرگانی, دکتر کامپوزیت دندان تهران, دکتر لمینت در تهران, دندانپزشک در شمال تهران, دندانپزشکی در فرمانیه, دندنپزشک زیبایی فرمانیه, متخصص زیبایی دندان در تهران
نوشتهٔ پیشین
دندانپزشکی زیبایی متحول کننده زندگی
نوشتهٔ بعدی
درد بعد از روت کانال چقدر طول می کشد؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

تماس جهت مشاوره 09333868225