دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

بهترین انتخاب برای جایگزین دندان های از دست رفته چیست؟

مطالب آموزشی
بدون دیدگاه

بهترین انتخاب برای جایگزین دندان های از دست رفته چیست؟

جایگزین دندان در کرج

پروتزهای ثابت دندان شما باید دندان های از دست رفته را جایگزین کنید و به دنبال بهترین راه حل برای خود هستید؟ در این صورت، می توانید یک پروتز ثابت دندان را نصب کنید. در مقاله زیر مشخصات اصلی پروتزهای ثابت دندان، موادی که با آن ساخته می شوند، مزایا و معایب آن ها را شرح می دهد.

پروتزهای ثابت دندان چیست؟

از پروتزهای ثابت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده استفاده می شود. به آنها ثابت می گویند زیرا به صورت دائمی نصب می شوند، به این معنی که بیمار نمی تواند آنها را جدا کند و به دندان های طبیعی یا ریشه های مصنوعی چسبانده شود.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

پروتزهای دندانی انواع مختلفی دارند:

• کپسول های دندانی فردی.

• بریج های دندانی.

• پروتزهای لنگر بر روی ایمپلنت های دندانی.

دکتر علی زرگانی دندانپزشک زیبایی فرمانیه و جراح دندانپزشک تهران  می باشند کهپزیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

اگر سطح بیرونی دندان به دلیل پوسیدگی دندان یا سایر انواع تروما غیر قابل ترمیم آسیب دیده باشد، می توان دندان را با استفاده از کپسول دندانی بازسازی یا تقویت کرد.

در مورد بریج دندان باید از دو دندان مجاور دندانی که قرار است با کپسول جایگزین شود به عنوان تکیه گاه استفاده شود. این دندان‌های مجاور که به آنها اباتمنت گفته می‌شود، باید سوهان شوند تا فضای کافی برای نصب روکش‌های انکرینگ که به کپسول متصل شده‌اند، در بالای آن‌ها ایجاد شود.

پروتزهای دندانی ثابت را می توان روی ایمپلنت های دندانی نیز نصب کرد. ایمپلنت دندان یک ریشه مصنوعی است که از تیتانیوم ساخته شده و مستقیماً روی استخوان فک بالا یا فک پایین نصب می شود.

پس از کاشت ایمپلنت، یک دوره از ۳ تا ۶ ماه باید بگذرد تا به ایمپلنت اجازه داده شود تا از طریق چیزی که به آن osseointegration گفته می شود، با استخوان یکپارچه شود.

پس از آن، پروتزهای دندانی ثابت، یعنی کپسول دندانی که روی ایمپلنت ها قرار می گیرد، نصب می شود.

در صورتی که تک تک دندان ها از بین رفته باشند، روی هر ایمپلنت یک کپسول نصب می شود، در حالی که اگر تعدادی دندان پشت سر هم از دست رفته باشد، می توان یک بریج دندانی نصب کرد که هر کدام روی دو یا چند ایمپلنت قرار می گیرند.

مواد Freesmile معتقد است که بهترین مواد برای ساخت پروتزهای دندانی ثابت زیرکونیوم-پرسلن است: زیرکونیوم برای لایه داخلی و چینی برای لایه خارجی.

این مواد تضمین می‌کنند که پروتز جامد و بادوام باقی می‌ماند، در عین حال به لطف شفافیت زیرکونیوم ظاهری بسیار شبیه به دندان طبیعی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، زیرکونیوم و چینی برخی از زیست سازگارترین مواد موجود هستند.

زیرکونیوم سخت‌تر از آلیاژهای فلزی سنتی است و کپسول‌های ساخته شده از زیرکونیوم و چینی لبه‌های سیاه ندارند و تشخیص آن‌ها از دندان‌های طبیعی دشوار است.

برای مشاهده نمونه کارهای آقای دکتر علی زرگانی دندانپزشک زیبایی فرمانیه در اینستاگرام کلیک کنید.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

مزایا و معایب

پروتزهای ثابت دندان مزایای زیادی دارند.

در مورد بریج دندان ساخته شده از زیرکونیوم و پرسلن، مزایای آن زیست سازگاری، ظاهر عالی و دوام است. تنها عیب این واقعیت است که دندان های مجاور دندان از دست رفته باید سوهان شوند تا بریج نصب شود.

مزایای ایمپلنت های دندانی حتی چشمگیرتر است، زیرا فرآیند استئواینتگراسیون به استخوان اجازه می دهد تا ریشه مصنوعی را احاطه کند، به این معنی که می توان به طور دائم با ایمپلنتولوژی دندان جایگزین کرد، و بدون نیاز به ایجاد مزاحمت برای دندان های کنار دندان از دست رفته، در صورت لزوم. در مورد بریج های دندانی

برای مشاوره با جراح و دندانپزشک زیبایی با تجربه تهران ، دکتر علی زرگانی با ما تماس بگیرید.

www.dralizargani.com, بهترین دکتر ایمپلنت فوری در تهران, بهترین متخصص ایمپلنت, بهترین مرکز کامپوزیت در تهران, جایگزین دندان در کرج, دکتر علی زرگانی, دکتر کامپوزیت دندان تهران, دکتر لمینت در تهران, دندنپزشک زیبایی فرمانیه, متخصص ایمپلنت در تهران, متخصص زیبایی دندان در تهران
نوشتهٔ پیشین
بلیچینگ دندان در مطب فرمانیه
نوشتهٔ بعدی
پروتزهای ایمپلنت ثابت تنها در یک روز آیا امکان پذیر است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

تماس جهت مشاوره 09333868225