از درمان ریشه چه انتظاری باید داشت؟

از درمان ریشه چه انتظاری باید داشت؟

درمان ریشه دندان

زانوهای کیست که با فکر «کانال ریشه» نمی لرزد؟ درد و هزینه به ذهن می رسد. اما چند نفر از ما می دانیم که واقعاً «کانال ریشه» چیست؟

درمان ریشه، که به عنوان درمان ریشه نیز شناخته می شود، یک درمان دندانپزشکی برای از بین بردن عفونت از داخل دندان است. همچنین می تواند از دندان در برابر عفونت های بعدی محافظت کند.

مرکز دندانپزشکی دکتر علی زرگانی ، بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد.

در پالپ دندان که کانال ریشه است انجام می شود.

حقایق سریع در مورد درمان ریشه:

درمان ریشه برای برداشتن اعصاب از پالپ دندان استفاده می شود.
تصور می شود که بسیار دردناک است اما یک درمان تسکین دهنده درد است.
روشی که اغلب به عنوان کانال ریشه نامیده می شود، درمان ریشه نامیده می شود.
هزینه‌های درمان ریشه متفاوت است، اما نسبت به برداشتن دندان و جایگزینی با روکش یا بریج، گزینه‌ای کم‌هزینه است.

درمان ریشه چیست؟

درمان ریشه به دردناک بودن شهرت کاذب دارد.
“کانال ریشه” یک درمان نیست، بلکه بخشی از دندان است. این بخش توخالی دندان است که شامل بافت عصبی، رگ‌های خونی و سلول‌های دیگر است که به آن پالپ نیز می‌گویند. بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران

یک دندان از یک تاج و ریشه تشکیل شده است. تاج عمدتاً بالای لثه است، در حالی که ریشه ها در زیر آن قرار دارند. ریشه ها دندان را به استخوان فک متصل می کنند.

داخل تاج و ریشه یا کانال ریشه، پالپ است. پالپ دندان را تغذیه می کند و رطوبت مواد اطراف را تامین می کند. اعصاب موجود در پالپ دمای سرد و گرم را به عنوان درد احساس می کنند.

نام روش دندانپزشکی که معمولاً به عنوان “کانال ریشه” شناخته می شود، در واقع درمان ریشه است که به معنای “داخل دندان” است.

با این حال، اصطلاح “کانال ریشه” معمولاً برای صحبت در مورد این روش استفاده می شود.

مراحلش چیه؟

درمان ریشه در سه مرحله انجام می شود و تکمیل آن بین یک تا سه جلسه طول می کشد.

۱. تمیز کردن کانال ریشه

ابتدا دندانپزشک هر چیزی را که در داخل کانال ریشه وجود دارد خارج می کند.

با بی حسی موضعی بیمار، دندانپزشک یک سوراخ دسترسی کوچک روی سطح دندان ایجاد می کند و بافت پالپ بیمار و مرده را با پرونده های بسیار کوچک خارج می کند.

۲. پر کردن کانال ریشه

در مرحله بعد، دندانپزشک با استفاده از فایل های کوچک و محلول های آبیاری، ناحیه توخالی را تمیز، شکل داده و ضد عفونی می کند. سپس دندان را با مواد لاستیکی مانند پر می کنند و با استفاده از سیمان چسبنده کانال ها را به طور کامل آب بندی می کنند.

پس از درمان ریشه، دندان مرده است. بیمار دیگر هیچ دردی در آن دندان احساس نخواهد کرد زیرا بافت عصبی برداشته شده و عفونت از بین رفته است.

برای مشاهده نمونه کارهای آقای دکتر علی زرگانی دندانپزشک زیبایی فرمانیه در اینستاگرام کلیک کنید.

۳. اضافه کردن یک تاج یا پر کردن

با این حال، دندان در حال حاضر شکننده تر از قبل خواهد بود. دندانی بدون پالپ باید از رباطی که دندان را به استخوان متصل می کند، تغذیه کند. این منبع کافی است، اما با گذشت زمان، دندان شکننده‌تر می‌شود، بنابراین روکش یا پرکننده از آن محافظت می‌کند.

تا زمانی که تاج یا پر کردن کامل نشده باشد، بیمار نباید دندان را بجود یا گاز بگیرد. هنگامی که روکش یا پر کردن دندان انجام شد، فرد می تواند مانند قبل از دندان استفاده کند.

درمان اغلب فقط یک نوبت طول می کشد، اما اگر کانال های خمیده، چند کانال یا عفونت های بزرگ وجود داشته باشد، ممکن است یک یا دو نوبت دیگر طول بکشد.

چقدر دردناک است؟

یکی از ترس های بزرگ در مورد این نوع درمان این است که دردناک باشد، اما درمانی که توسط جراح دندانپزشک آموزش دیده انجام می شود باید نسبتاً بدون درد باشد.

دردی که احساس می شود از عفونت ناشی می شود نه از درمان. درمان باعث درد نمی شود. به تسکین آن کمک می کند.

جراح دندان با بی حس کردن دندان و ناحیه اطراف آن با بی حسی موضعی، درد این عمل را تسکین می دهد.

پس از درمان، حساسیت به لمس طبیعی است. این موقتی است و داروهای مسکن بدون نسخه (OTC) ممکن است برای تسکین آن کافی باشد. در صورت نیاز، داروهای تجویزی، مانند کدئین، در دسترس هستند.

دندانپزشک ممکن است برای درمان یا پیشگیری از عفونت آنتی بیوتیک تجویز کند.

برای مشاوره با جراح و دندانپزشک زیبایی با تجربه تهران ، دکتر علی زرگانی با ما تماس بگیرید.

www.dralizargani.com, بهترین جراح ایمپلنت, بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران, بهترین متخصص ایمپلنت, درمان ریشه دندان, دکتر دندانپزشک خوب در شمال تهران, دکتر علی زرگانی, دکتر لمینت در تهران, دندانپزشک در شمال تهران, دندانپزشکی در فرمانیه, کامپوزیت ونیر در تهران, کلینیک دندانپزشکی در شمال تهران
چه کسی به درمان کانال ریشه دندان نیاز دارد؟
۳ مزیت برتر انتخاب دندانپزشک خانوادگی