چه کسی به درمان کانال ریشه دندان نیاز دارد؟

چه کسی به درمان کانال ریشه دندان نیاز دارد؟

درمان کانال ریشه دندان

کانال ریشه پالپ عفونی یا آسیب دیده را درمان می کند. این به ترمیم دندان قبل از نیاز به کشیدن آن کمک می کند.
اگر پالپ آسیب ببیند یا بیمار شود، نمی تواند خود را ترمیم کند و بافت می میرد.

اگر یک حفره عمیق، یک دندان ترک خورده یا یک پر کردن شل وجود داشته باشد، باکتری ها می توانند وارد پالپ شوند.

این باکتری در نهایت پالپ را از بین می برد. اگر باکتری از طریق دهانه ریشه نفوذ کند، می تواند باعث عفونت در استخوان شود.

عفونت باعث ضعیف شدن استخوان و شکستن آن می شود. رباط های اطراف دندان متورم می شوند و دندان لق می شود.

آسیب به پالپ دندان را به دماهای بالا و پایین حساس می کند. ممکن است هنگام جویدن درد وجود داشته باشد و برخی افراد درد مداوم و ضربان دار دارند.

بدون درمان، عفونت گسترش می یابد. در نهایت دندان لق می شود و نیاز به کشیدن دارد.

مرکز دندانپزشکی دکتر علی زرگانی ، بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد.

برخی از بیماران کشیدن را انتخاب می کنند، به خصوص اگر درد زیادی داشته باشد یا دندان قابل ترمیم نباشد، به عنوان مثال، اگر پوسیدگی بزرگ، تروما یا از دست دادن استخوان به دلیل بیماری پریودنتال یا لثه وجود داشته باشد.

با این حال، برداشتن دندان ممکن است به این معنی باشد که دندان های اطراف شروع به حرکت کرده و کج می شوند. این می تواند ناخوشایند به نظر برسد، و می تواند لقمه خوب را سخت کند.

درمان ریشه معمولاً باعث نجات دندان و از بین بردن درد می شود.

اگر دندان را نتوان نجات داد، بهترین گزینه بعدی ایمپلنت است.

با این حال، در صورت امکان، حفظ دندان طبیعی بهترین است، زیرا هیچ چیز به خوبی یک دندان طبیعی عمل نمی کند.

برای مشاهده نمونه کارهای آقای دکتر علی زرگانی دندانپزشک زیبایی فرمانیه در اینستاگرام کلیک کنید.

هزینه آن چقدر است؟

هزینه درمان دندان بسیار متفاوت است، اما حفظ دندان با کانال ریشه نسبتاً مقرون به صرفه است.

گزینه دیگر کشیدن است و هزینه ایمپلنت یا بریج برای جایگزینی دندان پس از آن معمولاً گرانتر است. کشیدن همچنین می تواند منجر به مال اکلوژن یا نامرتبی دندان ها و مشکل در جویدن شود.

عوارض

مانند هر روش دیگری، ممکن است عوارضی رخ دهد. گاهی اوقات دندانپزشک فقط سه کانال ریشه در دندانی که چهار کانال دارد پیدا می کند. اگر یک کانال درمان نشده باقی بماند، عفونت ممکن است ادامه یابد و به استخوان گسترش یابد. دندانپزشک همچنین باید مطمئن شود که مواد پرکننده به اندازه کافی به داخل کانال رفته تا آن را پر کند. اگر کانال ریشه به درستی مهر و موم نشده باشد، عفونت ممکن است بازگردد. در طول عمل، ریشه دندان ممکن است ترک بخورد یا ابزارها در کانال بشکنند یا کانال را سوراخ کنند. این کار پر کردن موثر دندان را سخت می کند.

در صورت بروز عوارض، متخصص می تواند سعی کند مشکل را اصلاح کرده و کانال ریشه را تکمیل کند. برای جلوگیری از عوارض، بیماران باید همیشه دستورالعمل های دندانپزشک را دنبال کنند. در صورت نیاز به آنتی بیوتیک، تکمیل کامل نسخه مهم است. پس از اتمام درمان ریشه، قرار دادن یک ترمیم دائمی مانند تاج ضروری است.

جلوگیری

برای جلوگیری از عفونت، پوسیدگی دندان و بیماری لثه، دندانپزشکان توصیه می کنند: مسواک زدن آخرین چیزی است که قبل از خواب و حداقل یک بار دیگر در روز انجام می شود استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده از مسواک مناسب و تعویض مرتب آن شرکت در معاینات و تمیز کردن منظم دندانپزشکی نخ دندان برای تمیز کردن بین دندان ها و جلوگیری از تجمع پلاک اجتناب از نوشیدنی ها و غذاهای شیرین و پیروی از یک رژیم غذایی سالم.

سیلانت های دندانی نیز می توانند از پوسیدگی جلوگیری کنند. با ما تماس بگیرید.

www.dralizargani.com, اصلاح طراحى لبخند کرج, بلیچینگ درمنزل کرج, بلیچینگ دندان کرج, بلیچینگ سفید کردن دندان کرج, بلیچینگ مطب کرج, بهترین دکتر ایمپلنت فوری در تهران, بهترین دندانپزشک ایمپلنت, بهترین دندانپزشک لمینت در تهران, بهترین متخصص ایمپلنت, درمان کانال ریشه دندان, دکتر کامپوزیت دندان تهران, دکتر لمینت در تهران, کامپوزیت ونير کرج, کلینیک دندانپزشکی در شمال تهران, متخصص زیبایی دندان در تهران
برای جلوگیری از پوسیدگی دندان لمینت دندان می تواند راه حلی باشد که به دنبال آن هستید:
از درمان ریشه چه انتظاری باید داشت؟