چرا برخی از کانال های ریشه دو بار به عصب کشی نیاز دارند؟

چرا برخی از کانال های ریشه دو بار به عصب کشی نیاز دارند؟

عصب کشی کانال های ریشه | بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران

حقیقت این است که این در واقع کاملا طبیعی است. در واقع، بیشتر دندانپزشکان ترجیح می دهند در طی دو نوبت جداگانه، کانال های ریشه را انجام دهند. به خواندن ادامه دهید تا دلیل آن را کشف کنید.

کانال ریشه چیست؟

زمانی که آسیب دندان به لایه های خارجی مینا نفوذ کرده و باعث آسیب به عصب داخلی دندان شده باشد، کانال ریشه مورد نیاز است. قبل از انجام درمان ریشه، بیمار به احتمال زیاد حساسیت شدید به گرما و سرما را تجربه می کند و ممکن است هنگام اعمال فشار به دندان درد احساس کند.

دکتر علی زرگانی ، بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران هستند.

دو قرار ملاقات جداگانه

برای تکمیل عمل کانال ریشه، دندانپزشک ابتدا از بی حسی موضعی استفاده می کند تا از بی حسی کامل بیمار اطمینان حاصل کند. سپس تمام علائم پوسیدگی دندان را از بین می برند.

سپس آنها وارد کانال دندان می شوند و قبل از تمیز کردن و آبیاری محل، عصب را خارج می کنند. سپس دندان با ماده ای به نام گوتا پرکا پر می شود تا از عفونت مجدد دندان جلوگیری شود. سپس دندان با یک پر کردن موقت محافظ بزرگ مهر و موم می شود. پس از آن است که از بیمار خواسته می شود تا برای قرار بعدی خود برگردد.

در طول قرار دوم، پر کردن موقت حذف می شود. سپس دندان با پر کردن دائمی پر می شود. در صورت صلاحدید دندانپزشک، قبل از قرار دادن پر کردن، یک سنجاق در داخل دندان قرار می گیرد تا از یکپارچگی آن اطمینان حاصل شود. پس از پر شدن دندان، دندانپزشک برای مستندات بعد از عمل و اطمینان از تکمیل موفقیت آمیز کانال ریشه، عکس رادیوگرافی می گیرد.

برای مشاهده نمونه کارهای بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اینستاگرام کلیک کنید.

گاهی اوقات ممکن است به دلایل زیر نیاز به قرار ملاقات دوم باشد:

انسدادی در داخل کانال که مانع از رسیدن دندانپزشک به انتهای کانال می شود.

کانال های کلسیفیه

اگر دندان عفونی شده باشد، ممکن است زمان لازم باشد تا عفونت به طور کامل پاک شود. دندانپزشک دارویی را قرار می دهد که به بهبود و پاکسازی عفونت کمک می کند و پس از از بین رفتن عفونت، درمان را از سر می گیرد.
در موارد خاص، ممکن است یک کانال اضافی وجود داشته باشد که به دندانپزشک نیاز دارد تا زمان بیشتری را برای درمان اختصاص دهد.

اگر به تاج نیاز داشته باشم چه می شود؟

اگر قرار است دندان برای محافظت از کانال ریشه برای تاج مناسب باشد، اندازه‌گیری‌هایی در اطراف دندان انجام می‌شود و دندانپزشک شروع به تراشیدن می‌کند تا دندان را گرد کند و آن را برای روکش آماده کند.

به بیمار یک تاج موقت داده می شود تا مطب را ترک کند و تاج دائمی خود را پس از بازگشت از آزمایشگاه برای ساخت دریافت می کند که معمولاً یک یا دو هفته طول می کشد. عمل کانال ریشه در دو ویزیت جداگانه تکمیل می شود تا اطمینان حاصل شود که دندان کاملاً تمیز شده، مهر و موم شده و از آسیب بیشتر محافظت می شود.

اگر سؤالی در مورد آنچه می توانید برای تجربه خود در طول درمان کانال ریشه داشته باشید دارید، با دندانپزشک مورد اعتماد خود در متخصصان دندانپزشکی صحبت کنید.

www.dralizargani.com, بهترین دکتر ایمپلنت فوری در تهران, بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران, بهترین دندانپزشک لمینت در تهران, جراح و دندانپزشک کرج اصلاح لبخند کرج, دکتر علی زرگانی, دندانپزشکی در فرمانیه, عصب کشی کانال های ریشه, کلینیک دندانپزشکی در شمال تهران
در پروسیجر پر کردن دندان چه انتظاری باید داشت؟
چرا پریودنتال تراپی نیاز است؟