غذاهای مناسب پس از جرمگیری دندان

غذاهای مناسب پس از جرمگیری دندان

مطالب آموزشی
بدون دیدگاه

?غذاهای مناسب پس از جرمگیری دندان

? از جمله مراقبت های بعد از جرم گیری دندان، نخوردن غذاهای سفت است❗

جرم ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند? در یک دسته جرم بر روی طوق دندان است? در دسته دوم که خطر بیشتری دارد و توسط خود فرد دیده نمی شود، جرمی است که زیر لثه تشکیل می شود? این نوع جرم به مرور زمان بافت های لثه و دندان را تضعیف می نماید ??‍♀️و از بین می برد?

وجود جرمی که این فضا را پر می کند باعث می شود که متوجه لق شدن دندان خود نشوید?حال اگر دندان های خود را جرم گیری نمایید، جرم از بین می رود❗ و فضای تحلیل رفته خالی می شود و شما متوجه لق شدن دندان هایتان می شوید??‍♀️ بنابراین لق شدن دندان به دلیل جرم گیری نیست? مشکلی است که پس از جرم گیری نمایان می شود?

برای سفت شدن مجدد دندان، لازم است تا از غذاهای سفت پرهیز نمایید❌ دومین توصیه این است که از غذاهای و نوشیدنی های? رنگی استفاده نکنید❌ تا نتایج جرم گیری و سفید شدن دندان هایتان ماندگارتر باشد? به دلیل حساس شدن دندان ها، لازم است در روز های اول از خوردن غذاهای داغ همچون آش داغ غذا ها? و خوردنی های بسیار خنک مثل بستنی? اجتناب کنید⚠️ چون ممکن است ایجاد درد نماید? برخی دیگر از خوراکی ها نیز می توانند دندان حساس شما را دچار مشکل کنند?

از جمله این خوراکی ها می توان به ترشیجات، آبلیمو ? شیرینی جات همچون خرما، عسل? و … اشاره نمود??‍♀️

بخشی از مراقبت های بعد از جرم گیری دندان، شامل توجه خوراکی ها است که نه تنها در روز های اول بعد از جرم گیری نباید بخورید❌ بلکه بهتر است در کل، در مصرف آن ها زیاده روی نکنید⚠️ این خوراکی ها، شامل لواشک، پفک، میوه های خشک و … باعث تشکیل جرم بر روی دندان های شما می شوند? این خوراکی ها به دندان های شما می چسبند و تمیز کردن کامل آن ها دشوار است?
.

??‍⚕️ دکتر علی زرگانی

جراح  دندانپزشک کرج

? لامینیت، وینر، ترمیمی
?ایمپلنت، درمان ریشه

جهت کسب اطلاعات تماس، آدرس به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

بهترین دندانپزشک زیبایی کرج, بهترین دندانپزشک کرج, جرم گیری دندان, جرم گیری دندان کرج, جرم گیری دندان ماهدشت, دکتر زرگانی کرج, دکتر علی زرگانی, دکتر علی زرگانی دندانپزشک خوب در کرج, دکتر علی زرگانی ماهدشت کرج, دندانپزشک خوب کرج, غذاهای مناسب پس از جرمگیری دندان
نوشتهٔ بعدی
?❌تأثیر سیگار بر روی دندان ها?❌

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

تماس جهت مشاوره 09333868225