دکتر علی زرگانی | بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران

کشیدن دندان عقل قبل از ارتودنسی دندان ها

کشیدن دندان عقل قبل از ارتودنسی دندان ها

قبل از ارتودنسی دندان ها

یک باور عمومی وجود دارد که همه دندان‌های عقل باعث درد می‌شوند و بدتر از آن، روند برداشتن آنها حتی دردناک‌تر است.
یک باور عمومی وجود دارد که همه دندان‌های عقل باعث درد می‌شوند و بدتر از آن، روند برداشتن آن‌ها حتی دردناک‌تر است.

به همین دلیل، اکثر بیماران وقتی به آنها گفته می شود که باید دندان عقل را خارج کنند، در بهترین حالت ترس و در بدترین حالت وحشت دارند، اما آیا حق دارند نگران باشند؟

چرا ما به کشیدن دندان عقل نیاز داریم اگرچه بدست آوردن ارقام دقیق دشوار است، انجمن جراحان دهان و فک و صورت آمریکا تخمین می زند که حدود ۶۰٪ تا ۸۵٪ از آمریکایی ها حداقل یکی از آنها را داشته اند. دندان عقل آنها (مولر سوم) در مقطعی از زندگی آنها برداشته شد.

علاوه بر این، تصور می‌شود که ۸۰ درصد از تمام افرادی که در ابتدا دندان عقل خود را حفظ کرده‌اند، باید در تاریخ بعدی آن‌ها را درآورند.

دکتر علی زرگانی | بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران

پس چرا این است؟

در حالی که اجداد باستانی ما برای جویدن و آسیاب کردن بافت‌های گیاهی، ریشه‌ها و گوشت سفت به شدت به دسته سوم دندان‌های آسیاب متکی بودند، رژیم غذایی امروزی ما از غذاهای پخته‌شده نرم‌تر به این معنی است که دیگر به آنها نیازی نداریم.

علاوه بر این، فک مدرن سازگار شده است و اکنون برای گنجاندن تمام ۳۲ دندان (از جمله دندان عقل) بسیار کوچک است. بنابراین، هنگامی که در نهایت بیرون می‌آیند، شلوغی و نهفتگی دندان امری عادی است. به همین دلیل است که بسیاری از دندان های عقل باید برداشته شوند.

دکتر علی زرگانی ، بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران هستند.

اما آیا کشیدن دندان عقل ضرر دارد؟

کشیدن دندان عقل در دستان با تجربه به طور کلی یک روش سریع و بدون درد است. قبل از شروع هر روشی، همیشه اطمینان حاصل می کنم که شما داروی بی حسی کافی دارید تا هیچ گونه ناراحتی را احساس نکنید. به طور معمول، تنها چیزی که ممکن است احساس کنید فشار خفیف است زیرا دندان به آرامی به سمت عقب و جلو تکان می خورد، اما در هیچ نقطه ای نباید احساس درد کنید.

گفته می‌شود، حتی در مواردی که ممکن است نیاز به بلند کردن لثه، برش دندان عقل قبل از برداشتن و بخیه شدن لثه به جای خود داشته باشد، بیماران نباید احساس ناراحتی کنند. در درجه اول، این به ترکیبی از روش های آرام بخش مدرن، تکنیک های ملایم دندانپزشکی و مهارت دندانپزشک مربوط می شود.

با کشیدن صدها دندان، کشیدن دندان، از جمله کشیدن دندان عقل، زمانی که به من در دندانپزشکی چسترفیلد مراجعه می کنید، سریع و راحت است. در واقع، بیشتر استخراج‌ها فقط چند دقیقه طول می‌کشد. با این حال، برای دندان عقل که برداشتن آنها دشوارتر است، ممکن است بیشتر طول بکشد – معمولاً بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه.

برای مشاهده نمونه کارهای بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اینستاگرام کلیک کنید.

بعد از برداشتن دندان عقل چه اتفاقی می افتد؟

پس از کشیدن، بروشوری را در اختیار ما قرار می‌دهید که دقیقاً چه کارهایی را باید بعد از جراحی انجام دهید. معمولاً احساس ناراحتی خفیف در محل استخراج را تجربه می کنید، به همین دلیل است که توصیه هایی در مورد تسکین درد و در صورت نیاز یک شماره اورژانس دریافت خواهید کرد. بیماران همچنین ممکن است به یک یا دو روز استراحت نیاز داشته باشند تا لخته خون در محل تشکیل شود تا از هرگونه عفونت جلوگیری شود.

این موضوع در زمان استخراج بیشتر مورد بحث قرار خواهد گرفت. بهبودی چقدر سریع است؟ هر بیمار منحصر به فرد است و به بهبودی پاسخ متفاوتی خواهد داد. به عنوان مثال، برخی از افراد ممکن است در چند روز اول درد داشته باشند، در حالی که برخی دیگر دچار کبودی و تورم خفیف شوند.

نمونه کار دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی تهران

سایر بیماران ممکن است ترکیبی از تورم و ناراحتی ایجاد کنند. با این حال، به طور معمول، هر درد و/یا تورم کشیدن دندان عقل به سرعت با استفاده از ترکیبی از آنتی بیوتیک ها و کمپرس یخ تحت کنترل قرار می گیرد.

معمولاً بعد از ۳ روز، باید احساس بهتری داشته باشید و بتوانید به درستی بجوید. معمولاً پس از یک هفته، هر گونه علائم کبودی، تورم، و/یا ناراحتی ناپدید می‌شود، و می‌توانید به صورت عادی ادامه دهید. بنابراین، آیا کشیدن دندان عقل ضرر دارد؟ به اختصار…

در طول عمل، شما نباید هیچ درد و به ندرت (اگر اصلا) ناراحتی احساس کنید. پس از انجام عمل، ممکن است محل استخراج برای چند روز کمی حساس باشد، اما با کمی استراحت و بهبودی، باید طی ۷ روز به حالت عادی بازگردید.

اگر در مورد درمان های دندانپزشکی از جمله کشیدن دندان عقل نگران هستید، بیایید و با دکتر علی زرگانی در دندانپزشکی تهران صحبت کنید. او به عنوان یک دندانپزشک بسیار با تجربه، برای پاسخ به تمام سوالات و نگرانی های شما وقت می گذارد.

بهترین دکتر ایمپلنت فوری در تهران, بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران, دکتر لمینت در تهران, قبل از ارتودنسی دندان ها
وقتی ایمپلنت شما می شکند چه کاری باید انجام دهید؟ بهترین دکتر ایمپلنت فوری در تهران
درآوردن دندان عقل در کلینیک دکتر علی زرگانی