دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان لمینت دندان می تواند راه حلی باشد که به دنبال آن هستید:

دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان لمینت دندان می تواند راه حلی باشد که به دنبال آن هستید:

لمینت دندان در کرج

اگر دندان‌های شما در حال پوسیدگی، لکه‌گرفتگی یا گاز گرفتن ناهموار است. لمینت دندان می تواند راه حلی باشد که به دنبال آن هستید. لمینت‌ها که از مواد نازکی برای پوشاندن هر دندان ساخته شده‌اند، گزینه‌ای عالی برای بازگرداندن لبخند طبیعی زیبای شما هستند و ظاهری را که می‌خواهید به شما می‌دهند. با این حال، اگرچه لمینت ها از مواد سیمانی دندان ساخته شده اند، اما تخریب ناپذیر نیستند.

ماندگاری لمینت ها چقدر است؟ این تا حد زیادی به نحوه مراقبت شما از آنها بستگی دارد. بیایید به آرایش این ابزار همه کاره مراقبت از دهان نگاه کنیم. لمینت های دندان چیست؟ لمینت های دندانی (که به آن لمینت های چینی نیز گفته می شود) پوسته های سفارشی و نازک از دندان هستند که به طور خاص برای پوشش سطح جلوی دندان ها طراحی شده اند تا ظاهر آنها را بهبود بخشد. پوسته ها به جلوی دندان ها چسبانده می شوند تا رنگ، شکل، اندازه یا طول آن ها تغییر کند.

مرکز دندانپزشکی دکتر علی زرگانی ، با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد.

لمینت های دندان از مواد کامپوزیت چینی یا رزین ساخته می شوند. لمینت های پرسلن بهتر از رزین در برابر لکه ها مقاومت می کنند و بیشتر با رنگ طبیعی دندان شما مطابقت دارند.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

لمینت دندان چگونه استفاده می شود؟

لمینت ها به طور معمول برای تعمیر استفاده می شوند: تغییر رنگ دندان های ناشی از درمان ریشه؛ لکه های ناشی از برخی داروها یا فلوراید بیش از حد یا پرکردگی های رزین بزرگ که باعث تغییر رنگ دندان شده است. دندان‌هایی که فرسوده، بریده یا شکسته شده‌اند دندان های نامرتب، ناهموار یا نامنظم با دهانه یا برآمدگی دندان هایی با فاصله بین آنها روش لمینت دندان چگونه است؟

گرفتن روکش دندان معمولاً به سه ویزیت دندانپزشکی نیاز دارد – یکی برای مشاوره اولیه و دو مورد برای ساخت و اعمال لمینت. این فرآیند می تواند یک دندان یا چند دندان را به طور همزمان در خود جای دهد. روش لمینت از تشخیص و برنامه ریزی درمان، آماده سازی و باندینگ تشکیل شده است. ماندگاری لمینت های دندان چقدر است؟

 بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران را از اینجا بشناسید.

لمینت های دندان معمولاً ۷ تا ۱۵ سال عمر می کنند و پس از آن باید تعویض شوند. لمینت های چینی محکم هستند و با مراقبت مناسب می توانند ۱۰ تا ۱۵ سال دوام بیاورند. بسته به نوع سایش یا آسیب وارد شده ممکن است به تعمیر یا تعویض گاه به گاه لوازم آرایشی نیاز باشد. در نهایت، این به خود شخص بستگی دارد که از لمینت ها برای افزایش طول عمر آنها محافظت کند.

به عنوان مثال، همان عادت هایی که می تواند به دندان های طبیعی شما آسیب برساند، می تواند عمر لمینت ها را کوتاه کند. لمینت ها می توانند مانند دندان های طبیعی خرد شوند و ترک بخورند، بنابراین گاز گرفتن غذاهای سفت یا جویدن انتهای قلم یا موارد مشابه می تواند به سطح لمینت آسیب برساند. لمینت ها نیز مستعد لک هستند و دندانپزشکان توصیه می کنند از قرار گرفتن بیش از حد در معرض قهوه، شراب یا چای خودداری کنید.

قرار نیست لمینت دندان یک تعمیر دائمی و بدون نیاز به نگهداری باشد، اما شما می توانید با درمان خوب آنها بیشترین بهره را ببرید. در اینجا چند روش موثر برای مراقبت صحیح از لمینت ها آورده شده است:

برای جلوگیری از ایجاد لکه و حفظ سلامت دندان های طبیعی خود، روش های بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید با سیلیس تمیز کننده مشابه آنچه دندانپزشکان استفاده می کنند مسواک بزنید. به یاد داشته باشید که نخ دندان بکشید و مرتباً برای تمیز کردن به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
اگر ورزش تماسی انجام می دهید، از محافظ دهان مانند محافظ دهان استفاده کنید. ضربه به صورت به راحتی می تواند منجر به ترک خوردگی یا بریدگی لمینت شود.
از دندان به عنوان ابزار استفاده نکنید. همه ما مقصریم که از دندان های خود به جای قیچی برای باز کردن بسته های سرسخت یا باز کردن یک گره استفاده می کنیم، اما این یک عادت بسیار خطرناک است.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

نه تنها میکروب ها را جذب می کند، بلکه راهی عالی برای برش دادن روکش و کاهش چشمگیر عمر آن است.
آیا هنگام خواب دندان های خود را به هم می سایید یا روی هم فشار می دهید؟ به این دندان قروچه گفته می شود و در حالی که به طور کلی لمینت ها را ترک نمی کند، آنها به مدت طولانی دوام نمی آورند. محافظ دهان شبانه می تواند یک راه حل ساده باشد.

برای مشاهده نمونه کارهای آقای دکتر علی زرگانی دندانپزشک زیبایی فرمانیه در اینستاگرام کلیک کنید.

آیا مراقبت خاصی لازم است؟

لمینت های دندان به هیچ مراقبت خاصی نیاز ندارند، به غیر از رعایت اصول بهداشت دهان و دندان از جمله مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شستشو با دهانشویه ضد عفونی کننده. لمینت های چینی در برابر لکه ها مقاوم هستند، اما ممکن است دندانپزشک شما توصیه کند از خوردن غذاها و نوشیدنی های لکه زا اجتناب کنید.

در مورد جایگزین ها چطور؟

اگر به طور کامل روی لمینت های دندان فروخته نمی شوید، جایگزین هایی از جمله باندینگ و روکش در دسترس هستند. با این حال، لمینت ها یک گزینه میانی عالی هستند، به ویژه برای افرادی که علاقه مند به تغییر شکل دندان های خود در مراحل کوچکتر هستند، اما به اندازه کافی برای نیاز به یک روکش کامل روکش مناسب نیستند.

به یاد داشته باشید، لمینت های دندانی بهانه ای برای سستی در رعایت بهداشت دهان و دندان نیستند. با آنها خوب رفتار کنید و آنها لطف خود را پس خواهند داد.

برای مشاوره با جراح و دندانپزشک زیبایی با تجربه تهران ، دکتر علی زرگانی با ما تماس بگیرید.

 

 

www.dralizargani.com, اصلاح طراحى لبخند کرج, بلیچینگ درمنزل کرج, بلیچینگ سفید کرج, بلیچینگ مطب کرج, بهترین دندانپزشک ایمپلنت, بهترین دندانپزشک لمینت در تهران, بهترین متخصص ایمپلنت, دکتر لمینت در تهران, دندانپزشک در شمال تهران, دندانپزشک زیبایی فرمانیه, دندانپزشک زیبایی کرج, دندانپزشکی در فرمانیه, دندنپزشک زیبایی فرمانیه, کامپوزیت ونير کرج, کلینیک دندانپزشکی در شمال تهران, لمینت دندان در کرج, متخصص ایمپلنت در تهران, متخصص زیبایی دندان در تهران
نوشتهٔ پیشین
آیا دندانم بعد از روت کانال به تاج نیاز دارم؟ جوانب مثبت درمان را بشناسید
نوشتهٔ بعدی
چه کسی به درمان کانال ریشه دندان نیاز دارد؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

تماس جهت مشاوره 09333868225