شکست و مشکلات اولیه ایمپلنت دندان چه چیزهایی هستند؟

شکست و مشکلات اولیه ایمپلنت دندان چه چیزهایی هستند؟

مشکلات ایمپلنت دندان

سوالاتی که می توانید از تیم دندانپزشکی خود بپرسید:

جراح چند سال سابقه کار دارد؟
جراح در سال چند عمل کاشت دندان را انجام می دهد؟
میزان موفقیت جراح چقدر است؟ آن را به چه نسبت می دهند؟

برنامه ریزی قبل از عمل ایمپلنت دندان

برنامه ریزی مناسب توسط جراح مستلزم آن است که پزشک معاینه کامل دهان شما را برای ارزیابی سلامت لثه و استخوان فک شما انجام دهد.

اشعه ایکس دندان به جراح شما و ایده ای از سلامت کلی دهان شما می دهد، بنابراین سرنخ هایی برای موفقیت ایمپلنت دندان ارائه می دهد.

برنامه ریزی همچنین مستلزم درک سابقه پزشکی شما است. این شامل هر شرایط پزشکی شما و همچنین داروهایی است که مصرف می کنید.

در صورت عدم درک یا برنامه ریزی مناسب، جراح ممکن است با کاشت دندان حتی زمانی که فرد کاندید مناسبی برای ایمپلنت نیست، اقدام کند.

این می تواند باعث قرارگیری نامناسب ایمپلنت و استرس در محل ایمپلنت شود و در نتیجه باعث رشد باکتری های هوازی شود که می تواند باعث عفونت یا آبسه شود.

برنامه ریزی دقیق همچنین نحوه شناسایی جراح شما مسائلی است که می تواند با ایمپلنت تداخل داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است قبل از کاشت ایمپلنت برای اطمینان از موفقیت، نیاز به لیفت سینوس داشته باشید.

همانطور که به دنبال یک جراح با تجربه هستید، با دوستان یا خانواده ای که ایمپلنت دندانی انجام داده اند صحبت کنید و توصیه های آنها را جویا شوید.

مشکلات یا عوارض ناشی از جراحی ایمپلنت دندان ممکن است مدت کوتاهی پس از عمل یا سال ها بعد رخ دهد. نارسایی اولیه دندان در سه تا چهار ماه اول عمل رخ می دهد.

به خاطر داشته باشید که بعد از جراحی درجاتی از درد یا ناراحتی را تجربه خواهید کرد که می توانید با داروهای ضد درد آن را کنترل کنید. با این حال، اگر درد بعد از پنج تا هفت روز بهبود نیافت، با جراح خود صحبت کنید. بین سه تا شش ماه طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد.

در حالی که درد و تورم پس از جراحی شایع است، مراقب عوارضی باشید که ممکن است ایجاد شوند:

عفونت در محل ایمپلنت

عفونت می تواند در حین یا بعد از جراحی ایجاد شود. عوامل خطر عفونت عبارتند از ابتلا به بیماری خودایمنی، سیگار کشیدن و بهداشت بد دهان.

ریز حرکت ایمپلنت

هنگامی که ایمپلنت دندانی فاقد ثبات باشد، گاهی اوقات پس از تعویض فوری دندان، ریز حرکت ایمپلنت ممکن است رخ دهد.

به طور معمول، تا زمانی که استخوان فک به درستی با ایمپلنت ادغام نشود، دندان مصنوعی به ایمپلنت متصل نمی شود. اما گاهی اوقات، جراح بلافاصله پس از کاشت دندان، جایگزینی دندان را انجام می دهد.

این روش نیاز به مراجعه کمتری به پزشک دارد، اما همچنین می‌تواند استرس بیشتری را بر ایمپلنت وارد کند و منجر به شکست شود.

حمایت ناکافی از استخوان

شکست در مراحل اولیه همچنین ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که استخوان کافی برای پشتیبانی از ایمپلنت دندان وجود نداشته باشد، اما به هر حال جراح این روش را کامل می‌کند. بدون استخوان کافی، ایمپلنت نمی تواند با فک ترکیب شود.

واکنش آلرژیک

اگر به آلیاژ تیتانیوم، فلزی که در برخی از ایمپلنت های دندانی وجود دارد، حساسیت داشته باشید، ممکن است واکنش نشان دهید. علائم آلرژی شامل تورم، از دست دادن چشایی و شاید احساس سوزن سوزن شدن است.

آلرژی به تیتانیوم را به جراح دهان خود ذکر کنید. شما به ایمپلنتی نیاز دارید که حاوی مواد متفاوتی باشد.

عدم رعایت دستورات پزشک

فعالیت‌ها و عادت‌های شما نیز تأثیر دارند. برای کاهش خطر عوارض، ضروری است که دستورالعمل‌های بعد از عمل جراح خود را دنبال کنید. ممکن است به شما دستور داده شود که تا زمان بهبودی محل کاشت، غذاهای نرم بخورید، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و از آب نبات های سفت خودداری کنید.

شکست دیررس ایمپلنت دندان و مشکلات

جراحی ایمپلنت دندان می تواند یک موفقیت فوری باشد و عوارض آن تا سال ها بعد ایجاد نشود.

برای مشاهده نمونه کارهای بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اینستاگرام کلیک کنید.

در اینجا برخی از عوارض طولانی مدت ایمپلنت دندان آورده شده است:

هنگامی که جراح ایمپلنت را خیلی نزدیک به عصب قرار می دهد، آسیب عصبی یا بافتی ممکن است رخ دهد. علائم آسیب شامل بی حسی یا سوزن سوزن شدن در زبان، لب ها، لثه ها یا صورت است.
دفع جسم خارجی اغلب اتفاق نمی افتد، اما ممکن است اتفاق بیفتد. این زمانی است که بدن ایمپلنت را پس می زند. علائم طرد شامل افزایش درد در محل ایمپلنت، تورم، تب و لرز است.

ایمپلنت دندانی که در فک بالا قرار می گیرد ممکن است به داخل حفره سینوسی بیرون بزند.
آسیب به ناحیه اطراف ایمپلنت دندان ممکن است باعث شل شدن ایمپلنت و در نتیجه شکست شود.

برای به حداقل رساندن احتمال مشکلات طولانی مدت، به رعایت بهداشت ادامه دهید و دهان، ایمپلنت ها و لثه های خود را سالم نگه دارید. حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، دهان خود را با دهانشویه بشویید و برای معاینات معمول به دندانپزشک مراجعه کنید.

دندانپزشکان و تیم دندانپزشکی بهترین مرکز کامپوزیت تهران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

www.dralizargani.com, بلیچینگ دندان کرج, بهترین متخصص ایمپلنت در تهران, دکتر علی زرگانی, دکتر کامپوزیت دندان تهران, دندانپزشک خوب کرج, دندانپزشک زیبایی کرج, دندانپزشکی در فرمانیه, مشکلات ایمپلنت دندان
آنچه در مورد عوارض و شکست ایمپلنت دندان باید بدانید
ایمپلنت های دندانی جدید چیست و چگونه است؟