دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

مدت زمان بهبودی از ایمپلنت دندان چقدر است؟

مطالب آموزشی
بدون دیدگاه

مدت زمان بهبودی از ایمپلنت دندان چقدر است؟

بهبودی از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان با پیشرفت های بسیاری در دندانپزشکی در طول سال ها، یکی از بزرگترین پیشرفت ها کاشت دندان است. ایمپلنت دندان جایگزین دندان از دست رفته می شود. این می تواند به دلیل کنده شدن یا برداشتن دندان شما به دلیل شکستگی دندان یا حتی تخریب شدید به دلیل خرابی باشد که با هیچ اقدام دیگری که دندانپزشک می تواند قابل رفع نباشد.

فرآیند ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از تیتانیوم درجه پزشکی تشکیل شده است که در سایر جایگزین های ایمپلنت مانند باسن یا زانو نیز وجود دارد. ایمپلنت با اشعه ایکس هر بیمار مطابقت دارد و یک روش چند مرحله ای است. هنگامی که دندانپزشک و بیمار تشخیص دادند که ایمپلنت دندان یک درمان مناسب است، اشعه ایکس برای کمک به ساخت ایمپلنت وجود خواهد داشت.

مرکز دندانپزشکی دکتر علی زرگانی ، بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد.

سپس یک مته جراح دهان واجد شرایط، ناحیه را از تکه‌های باقی‌مانده دندان تمیز می‌کند و مستقیماً در جایی که ایمپلنت دندان قرار می‌گیرد، استخوان فک را سوراخ می‌کند. این احتمال وجود دارد که با کاشت دندان در آن زمان، بیمار به پیوند استخوان نیاز داشته باشد.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

بهبود

بهبودی از ایمپلنت دندان در افراد مختلف متفاوت است. اگرچه از یک جنبه، بسیاری از مردم می‌توانند برنامه‌های عادی خود را روز بعد از سر بگیرند، به استثنای غذا خوردن. رژیم های غذایی نرم برای روزها و نه هفته ها پس از عمل ضروری خواهد بود. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این فقط بهبودی پس از انجام عمل واقعی برای قرار دادن ایمپلنت است.

برخی از افراد نیاز به بریدگی در لثه خود دارند تا استخوان فک نمایان شود تا سوراخ کاری انجام شود. در این صورت، بخیه‌هایی زده می‌شود. بخیه‌ها در اکثر موارد باید ظرف ۱۰ تا ۱۴ روز کشیده شوند و هیچ درد یا زمان اضافی به بهبودی اضافه نمی‌کنند.

برای مشاهده نمونه کارهای آقای دکتر علی زرگانی دندانپزشک زیبایی فرمانیه در اینستاگرام کلیک کنید.

مراحل پایانی

شما این روش را با تاج واقعی در جای خود رها نخواهید کرد. خود ایمپلنت دندان در سوراخ حفر شده در استخوان قرار داده می‌شود و سپس از طریق فرآیندی به نام osseointegration با استخوان فک ترکیب می‌شود. استئواینتگراسیون معمولاً چهار تا شش ماه طول می کشد.

باز هم، از آنجایی که هر بیمار شرایط متفاوتی دارد، تعیین یک دوره بهبودی ثابت برای افراد دشوار است. زمانی که دندانپزشک از میزان استئواینتگراسیون که ایمپلنت دندان به دست آورده است راحت باشد، یک اباتمنت را به ایمپلنت دندان متصل می کند که برای اتصال ایمپلنت دندان به تاج دائمی استفاده می شود. به محض اینکه این اتفاق افتاد، عمل کاشت دندان کامل می شود.

دوره نقاهت ایمپلنت دندان به ندرت کمتر از چهار ماه خواهد بود و همچنین می تواند تا شش ماه گذشته نیز ادامه یابد. در مواردی که پوسیدگی دندان به استخوان فک کشیده شده باشد، تا شش ماه گذشته ادامه خواهد داشت. در این صورت، اغلب اوقات ایمپلنت دندان مراحل بیشتری را انجام می دهد و در نتیجه زمان های بیشتری را برای بهبودی انجام می دهد. اغلب در این موارد، هنگامی که سوراخ برای ایمپلنت دندان دریل شد، قبل از کاشت ایمپلنت دندان، باید آن ناحیه را تمیز کرد و برای بهبودی باز گذاشت.

همانطور که می بینید، عوامل زیادی در فرآیند کاشت دندان دخیل هستند که هیچ راهی برای تعیین زمان بهبودی مشخص وجود ندارد. زمان واقعی بهبودی پس از این روش نباید بیش از هفت تا ده روز طول بکشد، بدون اینکه درد همراه با آن باشد. رژیم غذایی نرم ضروری است و ممکن است چند روز بیشتر از آن طول بکشد. زمان اتصال ایمپلنت دندان به استخوان فک در یک فرد عادی نباید بیشتر از چهار تا شش ماه طول بکشد.

برای مشاوره با جراح و دندانپزشک زیبایی با تجربه تهران ، دکتر علی زرگانی با ما تماس بگیرید.

www.dralizargani.com, اصلاح طراحى لبخند کرج, بلیچینگ درمنزل کرج, بلیچینگ دندان کرج, بلیچینگ سفید کردن دندان کرج, بلیچینگ مطب کرج, بهبودی از ایمپلنت دندان, بهترین دندانپزشک لمینت در تهران, بهترین متخصص ایمپلنت, دکتر لمینت در تهران, دندنپزشک زیبایی فرمانیه, کامپوزیت ونیر دندان کرج, متخصص زیبایی دندان در تهران
نوشتهٔ پیشین
ماندگاری ایمپلنت های دندانی چقدر است؟
نوشتهٔ بعدی
هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

تماس جهت مشاوره 09333868225