دکتر علی زرگانی | بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران

محافظت از ایمپلنت های دندانی بعد از جراحی آن ها

مطالب آموزشی
بدون دیدگاه

محافظت از ایمپلنت های دندانی بعد از جراحی آن ها

محافظت از ایمپلنت های دندانی

چگونه از ایمپلنت های دندانی خود بعد از جراحی محافظت کنیم؟

شما یک لیست کامل از دستورالعمل های بعد از عمل را از ارائه دهنده مراقبت خود دریافت خواهید کرد. این ممکن است بسته به نوع روش هایی که انجام داده اید متفاوت باشد.

به طور کلی، می توانید انتظار داشته باشید که تا چند روز پس از عمل به غذاهای نرم بچسبید. همچنین برای جبران هرگونه کبودی و تورم در لثه و دهان، باید دندان های خود را با دقت مسواک بزنید.

همچنین می توانید تورم و ناراحتی را به سادگی با استفاده از کیسه های یخ و پارچه های گرم و مرطوب در فواصل زمانی مختلف در طول روز مدیریت کنید. ممکن است متوجه شوید که تورم تا ۴۰ ساعت پس از عمل ادامه دارد و سپس شروع به کاهش می کند.

زخم های برش شما باید به سرعت بهبود یابد، اما برای تمیز نگه داشتن آن باید از محلول آب نمک گرم استفاده کنید. همچنین باید نوشیدنی هایی که آب نیستند را محدود کنید.

در نهایت، اگرچه بدون شک از داشتن لبخندی که همیشه می خواستید هیجان زده خواهید شد، اما باید در معاینه دهان خود مراقب باشید. از کشیدن لب ها یا گونه ها برای دیدن دندان های خود خودداری کنید زیرا ممکن است ناخواسته بخیه ها را دوباره باز کنید.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

بعد از جراحی چه غذاهایی بخوریم؟

غذاهای نرم بهترین انتخاب بعد از جراحی هستند. لیستی از انتخاب های غذایی خوب شامل:

  1. بلغور جو دوسر
  2. تخم مرغ همزده
  3. ماهی آب پز
  4. پوره سیب زمینی
  5. سبزیجات نرم پخته شده
  6. سوپ ها
  7. ژله
  8. پنیر کوتاژ
  9. بستنی

شما نیازی به خوردن غذاهایی ندارید که نیاز به نی دارند و همچنین نباید در طول روند بهبودی به بستنی یا پودینگ بچسبید. حفظ یک رژیم غذایی سالم (اما نرم) در طول هفته‌های بعد از عمل به شما اطمینان می‌دهد که به سرعت بهبود می‌یابید.

علاوه بر این، برای جلوگیری از حالت تهوع، که ممکن است با داروهای تجویزی همراه باشد، باید به اندازه کافی غذا بخورید.

برای مشاهده نمونه کارهای بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اینستاگرام کلیک کنید.

بعد از جراحی به چند چکاپ نیاز دارم؟

هنگامی که قرار نهایی خود را برای قرار دادن تاج دریافت کردید، به چندین روش چکاپ نیاز خواهید داشت.

اولین ملاقات معمولاً یک یا دو هفته پس از قرار دادن است. در طول قرار ملاقات، دندانپزشک هر گونه بخیه را برمی دارد و از بهبودی همه چیز اطمینان حاصل می کند. آنها همچنین علائم عفونت را بررسی می کنند.

پس از شش هفته، دوباره به دندانپزشکی مراجعه می کنید. آنها بهداشت دهان و دندان شما را بررسی می کنند و اطمینان حاصل می کنند که لثه ها (بافت نرم) به خوبی بهبود می یابند.

 دکتر علی زرگانی ، بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران هستند.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

بعد، شما یک قرار تعمیر و نگهداری سه ماهه دارید. در زمان ملاقات، دندانپزشک شما با استفاده از رادیوگرافی استخوان فک شما را بررسی می کند و مطمئن می شود که ایمپلنت در جای خود قرار دارد و هیچ نشانه ای از تحلیل استخوان در اطراف ایمپلنت وجود ندارد. آنها همچنین به دنبال علائم پریودنتیت آپیکال و ضایعات استخوانی التهابی در اطراف ایمپلنت هستند.

سپس یک قرار جدید در شش ماهگی و سپس سالانه به مدت سه سال دارید. اینها علاوه بر تمیز کردن معمولی سالانه یا دوسالانه شما هستند که برای سلامت عمومی دهان به آن نیاز دارید.

این معاینات ضروری است. بیشتر عوارض ایمپلنت با مشکلات جزئی شروع می شود. با این حال، کنترل نکردن آنها می تواند آنها را به مشکلات شدید و غیر قابل برگشت تبدیل کند که می تواند منجر به از دست دادن ایمپلنت ها یا حتی دندان های دیگر شود.

آیا برای جراحی ایمپلنت دندان آماده هستید؟

ایمپلنت های دندانی می توانند لبخند شما را بازسازی و متحول کنند. با این حال، آنها یک تعهد مهم هستند. از آنجایی که ایمپلنت مستقیماً وارد استخوان فک شما می شود، باید کل دهان خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که ایمپلنت شکست نمی خورد.

مراحل کاشت دندان بسته به نوع مراقبتی که نیاز دارید می تواند تا نه ماه طول بکشد. در عین حال، آنها یک اصلاح دائمی برای لبخند شما ارائه می دهند که بدون معایب بریج یا دندان مصنوعی ظاهر می شود.

www.dralizargani.com, اصلاح طراحى لبخند کرج, بهترین دندانپزشک ایمپلنت, بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران, بهترین متخصص ایمپلنت, دکتر کامپوزیت دندان تهران, دندانپزشک در شمال تهران, دندانپزشکی در فرمانیه, کلینیک دندانپزشکی در شمال تهران, محافظت از ایمپلنت های دندانی
نوشتهٔ پیشین
مراحل جراحی ایمپلنت دندان چه مواردی هستند؟
نوشتهٔ بعدی
آیا جراجی ایمپلنت دندان با درد همراه است؟ بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

تماس جهت مشاوره 09333868225