دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

پر کردن کامپوزیت در مطب دکتر علی زرگانی

مطالب آموزشی
بدون دیدگاه

پر کردن کامپوزیت در مطب دکتر علی زرگانی

پر کردن کامپوزیت در تهران | بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران

پر کردن کامپوزیت چقدر دوام دارد؟

امروزه اگر برای درمان حفره نیاز به پر کردن دارید، دندانپزشک محلی شما احتمالاً پر کردن کامپوزیت را توصیه می کند. پرکردن های کامپوزیت پرکردگی های دندانی بدون فلز هستند که از مخلوط پلاستیک و شیشه ساخته می شوند. آنها از یک ماده دندانپزشکی به نام رزین کامپوزیت ساخته شده اند که می تواند سفارشی شود تا با رنگ طبیعی دندان شما ترکیب شود.

رزین کامپوزیت همچنین قادر است به راحتی به مینا بچسبد، به این معنی که کمتر از ساختار طبیعی دندان برای قرار دادن یک پرکننده کامپوزیت برداشته شود. پس از قرار گرفتن، پرکننده های کامپوزیت نیز مانند پرکننده های فلزی خورده یا منبسط نمی شوند. اگرچه طول عمر کمتری نسبت به پرکننده های آمالگام (فلز) دارند، پرکننده های کامپوزیت حدود ۵-۷ سال دوام خواهند داشت.

همه چیز در زندگی تاریخ انقضا دارد و با پر کردن کامپوزیت تفاوتی ندارد.

 دکتر علی زرگانی ، بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران هستند.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

به طور کلی، طول عمر پرکننده کامپوزیت بین ۵ تا ۷ سال طبیعی است، اما ما شاهد دوام آنها بسیار بیشتر از این هستیم.

با این حال، زیبایی پرکننده های کامپوزیت این است که می توان آنها را به راحتی تعمیر و اضافه کرد. این بدان معناست که اگر یک قطعه شکسته شود، می‌توانیم به سادگی آن را به جای جایگزین کردن کل آن، دوباره به آن اضافه کنیم.

با این حال، طول عمر یک پرکننده کامپوزیت توسط عواملی مانند:

  • محل در دهان
  • عادات بهداشت دهان و دندان
  • رژیم غذایی
  • بروز دندان قروچه
  • موقعیت در دهان

از پر کردن کامپوزیت می توان برای پر کردن حفره ها در نقاط مختلف دهان استفاده کرد. با این حال، محل پر کردن می تواند بر طول عمر آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، پرکننده‌های کامپوزیتی که در بالای دندان‌های آسیاب قرار می‌گیرند، به میزان قابل‌توجهی در معرض ساییدگی و پارگی بیشتری نسبت به آن‌هایی هستند که در بین دندان‌ها اعمال می‌شوند. بنابراین، برخی از پرکننده های کامپوزیت ممکن است سریعتر فرسوده شوند و نیاز به تعویض زودتر داشته باشند.

عوامل موثر بر سن پر کردن کامپوزیت:
عادات بهداشتی دهان

عادات بهداشت دهان و دندان نیز در مدت زمان ماندگاری پر کردن کامپوزیت نقش دارد. پرکننده های کامپوزیت به احتمال زیاد به مینای سالم چسبیده می شوند و نواحی پوسیدگی اطراف آن می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود. برای جلوگیری از آسیب احتمالی به پرکردگی یا پوسیدگی اطراف پرکننده، مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن لازم است. مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان کشیدن یک بار در روز میزان باکتری های دهان را کاهش می دهد و خطر پوسیدگی را کاهش می دهد. پر کردن کامپوزیت در تهران

برای مشاهده نمونه کارهای بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اینستاگرام کلیک کنید.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهراندکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

رژیم غذایی

در حالی که پرکننده های کامپوزیت بادوام هستند، غذاهای خاصی وجود دارند که می توانند باعث فرسودگی سریعتر یا حتی آسیب دیدن آنها شوند. توصیه می شود از غذاهایی که بیش از حد سفت یا جویدنی هستند برای حفظ مواد پرکننده کامپوزیت خودداری کنید. برخی از چیزهایی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از آب نبات های سفت، میوه های خشک، غذاهای صمغی، آجیل و یخ. حتی اگر این غذاها فوراً به مواد غذایی آسیب نرسانند، خوردن مداوم آن‌ها می‌تواند باعث فرسودگی سریع‌تر آن شود.

بروکسیسم

دندان قروچه اصطلاح دندان قروچه یا فشردن دندان است. دندان قروچه یک حرکت پهلو به پهلو است که دندان های بالا و پایین را به یکدیگر می سایند. فشردن دندان ها به شدت گاز گرفتن است، بنابراین دندان های بالا و پایین تحت فشار دائمی قرار می گیرند. هر دوی این رفتارها اغلب در شب رخ می‌دهند که شما بی‌خبر هستید و می‌تواند به دندان‌های طبیعی و پرکردگی‌های کامپوزیت شما آسیب برساند.

اگر دندانپزشک شما متوجه علائم دندان قروچه شود، ممکن است به شما توصیه کند که از محافظ شب استفاده کنید تا از آسیب دیدن دندان هایتان جلوگیری شود. محافظ های شب همچنین می توانند از پرکننده کامپوزیت شما محافظت کرده و از آسیب یا سایش زودرس آن جلوگیری کنند. پر کردن کامپوزیت در تهران

به طور کلی، میانگین طول عمر یک پرکننده کامپوزیت حدود ۵-۷ سال است. با این حال، این طول عمر مطلق نیست و می تواند باشد

محل پرکردگی، بهداشت دهان، رژیم غذایی و وجود دندان قروچه تحت تأثیر منفی یا مثبت قرار می گیرد.

اگر شما یک پرکننده کامپوزیت قرار داده اید، مهم است که این عوامل را با دندانپزشک ما در تهران در میان بگذارید.

www.dralizargani.com, بهترین دندانپزشک ایمپلنت, بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران, بهترین دندانپزشک لمینت در تهران, پر کردن کامپوزیت در تهران, دکتر علی زرگانی, دندانپزشک خوب کرج, دندنپزشک زیبایی فرمانیه
نوشتهٔ پیشین
چرا پریودنتال تراپی نیاز است؟
نوشتهٔ بعدی
عوامل موفقیت طولانی مدت ترمیم های کامپوزیت توسط دکتر علی زرگانی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

تماس جهت مشاوره 09333868225