دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

کامپوزیت دندان چیست؟

مطالب آموزشی
بدون دیدگاه

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان تهران

حفظ لبخند سالم به معنای چیزی بیشتر از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه است. متأسفانه، حتی با مراقبت کامل در خانه، دندان های شما همچنان می توانند از پوسیدگی، پوسیدگی یا سایر مسائل رنج ببرند.

معاینات منظم مهم است، بنابراین می توانید دریابید که آیا برای اصلاح یا کاهش این مشکلات قبل از موعد نیاز به حمایت بیشتر از سلامت دهان خود از طریق کارهای دندانپزشکی دارید یا خیر. همانطور که برای بسیاری از بیماران معمول است، برخی از اصطلاحات تخصصی مورد استفاده در دندانپزشکی می تواند شما را با سوالاتی مانند “کامپوزیت دندانی چیست؟”

کامپوزیت های دندانی از جمله عبارات رایجی هستند که در صورت نیاز به کارهای جزئی دندانپزشکی احتمالاً می شنوید، اما واقعاً چه هستند؟ شما می خواهید تا آنجا که می توانید آگاه و آماده باشید، بنابراین به خواندن ادامه دهید تا در مورد این مواد رایج و نحوه اعمال آن در مراقبت از شما بیاموزید.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان مخلوطی از رزین یا ترکیبی از شیشه و پلاستیک است. این به دلیل پایداری و ایمنی آن در روش های دندانپزشکی – از جمله پر کردن حفره، ترمیم و تغییر شکل زیبایی – بسیار محبوب است. برخلاف پرکننده‌های فلزی گذشته، کامپوزیت مزیت زیبایی شناختی زیادی نیز دارد. همچنین می‌توان آن را تقریباً به طور یکسان با سایه دندان خود تطبیق داد، به طوری که پس از قرار دادن، تقریباً غیرقابل تشخیص است.

نحوه استفاده

اغلب از کامپوزیت دندان برای پر کردن حفره ها استفاده می شود، اما می تواند برای بهبود ظاهر دندان های تغییر رنگ یا بدشکل نیز استفاده شود. به صورت لایه‌ای اعمال می‌شود، با نور مخصوصی که برای سفت شدن هر پوشش استفاده می‌شود، سپس شکل داده و صیقل داده می‌شود تا با دندان مطابقت داشته باشد.

این توسط دندانپزشکان ترجیح داده می شود زیرا نتایج طبیعی و چسبناکی را ارائه می دهد. کامپوزیت از ساختار طبیعی دندان پشتیبانی می کند و به محافظت در برابر بریدگی، شکستگی و تغییرات دما (در مورد دندان های حساس) کمک می کند.

برای مشاهده نمونه کارهای بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اینستاگرام کلیک کنید.

اکنون که کمی بیشتر در مورد کامپوزیت دندان و چیستی آن می‌دانید، می‌توانید زمانی که به روش آینده خود فکر می‌کنید راحت‌تر استراحت کنید. اگر سؤال دیگری دارید، به ویژه در مورد مورد و درمان خود، بهتر است از دندانپزشک خود بپرسید. آنها می توانند اطلاعات دقیق تری در مورد نحوه استفاده از تکنیک ها و مواد در طول قرار ملاقات شما در اختیار شما قرار دهند.

وقتی به دنبال دندانپزشک در منطقه ناکسویل هستید، دکتر علی زرگانی و تیم ما را در کلینیک دندانپزشکی در تهران جستجو کنید. ما به تکنولوژی پیشرفته خود در کنار مراقبت از مشتری که بر راحتی و دانش تأکید دارد افتخار می کنیم.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

دندانپزشکان و تیم دندانپزشکی بهترین مرکز کامپوزیت تهران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

www.dralizargani.com, اصلاح طراحى لبخند کرج, بلیچینگ دندان کرج, بهترین دکتر ایمپلنت فوری در تهران, بهترین دندانپزشک ایمپلنت, بهترین متخصص ایمپلنت در تهران, دکتر علی زرگانی, دندانپزشک در شمال تهران, دندانپزشکی کامپوزیت ونیر کرج, کامپوزیت دندان تهران, کامپوزیت ونیر دندان کرج
نوشتهٔ پیشین
در طول تمیز کردن دندان چه اتفاقی می افتد؟
نوشتهٔ بعدی
علائم شکست ایمپلنت دندان چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

تماس جهت مشاوره 09333868225