دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

ایمپلنت های دندانی در مقابل پروتزهای مصنوعی: چه چیزی برای شما مناسب است؟

مطالب آموزشی
بدون دیدگاه

ایمپلنت های دندانی در مقابل پروتزهای مصنوعی: چه چیزی برای شما مناسب است؟

ایمپلنت های دندانی یا پروتزهای مصنوعی

از دست دادن دندان نه تنها برای دهان شما مضر است. آنها همچنین می توانند بر سلامت کلی و عزت نفس شما تأثیر بگذارند.

اگر دندان هایتان از دست رفته است، دلیلی برای شرمساری وجود ندارد. از دست دادن دندان نه تنها برای افراد مسن بلکه برای افراد جوان تر نیز نسبتاً رایج است. تقریباً ۷۰ درصد از بزرگسالان ۳۵ تا ۴۴ ساله حداقل یک دندان از دست داده اند و از هر ۴ نفر بالای ۷۴ سال، ۱ نفر تمام دندان های خود را از دست داده است.

مرکز دندانپزشکی دکتر علی زرگانی ، بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد.

به گزارش کانال تاریخ، نیاکان ما دندان های از دست رفته را با پروتزهای ساخته شده از ترکیبی از عاج کمیاب اسب آبی، استخوان انسان و بست های فلزی جایگزین می کردند. خوشبختانه امروز گزینه های بهتری در دسترس داریم.

ایمپلنت ها و پروتزهای دندانی می توانند به بازگرداندن اعتماد به نفس در لبخند شما و حفظ سلامت دهان شما کمک کنند. اگر در تصمیم گیری مشکل دارید، ما مزایا و معایب هر گزینه را به اشتراک می گذاریم:

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

آیا ایمپلنت یا پروتز دندان حتی ضروری است؟

اول از همه، آیا حتی به ایمپلنت یا پروتز دندان نیاز دارید؟ این سوال خوبی است که باید قبل از شروع و تصمیم گیری بین این دو بپرسید. اعتماد به نفس شما در هنگام از دست دادن دندان ضربه می زند، اما این تنها دلیلی نیست که باید ایمپلنت یا پروتز دندان را در نظر بگیرید. از دست دادن دندان ها بیش از آنچه تصور می کنید می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد. هنگامی که لثه ها در معرض قرار می گیرند، غذا و باکتری ها به راحتی در آنها گیر می کنند.

و اگر این تکه‌های غذا و باکتری‌ها حذف نشوند، می‌توانند منجر به عفونت‌های بد شوند. عفونت اغلب با بیماری لثه همراه است که با بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. دندان های از دست رفته بر ساختار فک شما نیز تاثیر می گذارد.

همسایه‌های دندان از دست رفته شما ممکن است سعی کنند این شکاف را با جابجایی برای پوشش سرباز گمشده شما پر کنند. این تغییر دندان می تواند اثر دومینو داشته باشد. همانطور که دندان های شما حرکت می کنند، استخوان فک شما به مرور زمان جابه جا می شود و ساختار دهان شما ناپایدارتر می شود. همه موارد فوق می تواند منجر به پوسیدگی دندان و از دست دادن دندان های بیشتر شود.

اکنون می دانید که نوعی جایگزینی دندان ضروری است، چگونه می توانید تشخیص دهید که کدام یک برای شما مناسب است؟ آیا دندان مصنوعی برای شما مناسب است؟ پروتزها جایگزین دندان های متحرکی هستند که به صورت مجموعه کامل یا جزئی ارائه می شوند. آنها برای کسانی که مجموعه دندان‌هایشان را از دست داده‌اند بسیار محبوب هستند و نه فقط یک دندان اینجا یا آنجا. دندان مصنوعی در طول قرن ها راه طولانی را پیموده است.

در سال ۷۰۰ قبل از میلاد، اتروسک ها در شمال ایتالیا از دندان های انسان یا حیوان برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده کردند. با پیشرفت تکنولوژی، دندان های مصنوعی امروزه طبیعی تر از همیشه به نظر می رسند.

پروتزهای دندانی ارزانتر از ایمپلنت های دندانی هستند و به شما این آزادی را می دهند که به هر دلیلی آنها را در طول روز خارج کنید. آنها یک گزینه ایده آل برای هر کسی با فک های ناسالم یا ضعیف هستند.

با این حال، دندان مصنوعی برای همه مناسب نیست. اگر با چسب دندان مصنوعی محکم نشوند، می توانند هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن از جای خود خارج شوند. اگر دندان مصنوعی به درستی نصب نشود، می‌تواند منجر به عفونت یا پوسیدگی دندان شود. آنها همچنین باید به طور منظم تمیز شوند یا در صورت بروز علائم سایش قابل توجه، تعویض شوند.

برای مشاهده نمونه کارهای آقای دکتر علی زرگانی دندانپزشک زیبایی فرمانیه در اینستاگرام کلیک کنید.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

ایمپلنت های دندانی چگونه اندازه گیری می شوند؟

ایمپلنت های دندانی جایگزین دندان های دائمی هستند و در چند سال گذشته به جایگزینی محبوب برای دندان مصنوعی تبدیل شده اند. در حالی که هزینه آنها بیشتر از پروتز است، عمر طولانی تری دارند و به مرور زمان در هزینه شما صرفه جویی می کنند. ایمپلنت های دندانی منجر به مراجعه کمتر به دندانپزشک می شوند زیرا نگهداری از آنها در مقایسه با پروتز راحت تر است.

با ایمپلنت های دندانی، هرگز نباید نگران افتادن آن ها در هنگام صحبت کردن یا خندیدن در موقعیت های اجتماعی باشید. همچنین نسبت به دندان مصنوعی احساس راحتی بیشتری می کنند و طبیعی تر به نظر می رسند. اگر می خواهید در وهله اول احساس کنید که هرگز دندانی را از دست نداده اید، ایمپلنت دندان بهترین گزینه شماست!

در حالی که گزینه های خود را وزن می کنید، همیشه ایده خوبی است که با دندانپزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تصمیم درستی بگیرید و تفاوت ها را با جزئیات توضیح دهید.

ما حتی قرار ملاقات های همان روز را برای راحتی شما ارائه می دهیم. اینجا با ما تماس بگیرید!

www.dralizargani.com, اصلاح طراحى لبخند کرج, ایمپلنت های دندانی یا پروتزهای مصنوعی, بلیچینگ سفید کردن دندان کرج, بهترین دندانپزشک ایمپلنت, دکتر علی زرگانی, دندانپزشک خوب کرج, دندانپزشک در شمال تهران, دندانپزشکی کامپوزیت ونیر کرج, دندنپزشک زیبایی فرمانیه, کامپوزیت ونیر دندان کرج, لمینت سرامیکی هالیودی کرج, متخصص زیبایی دندان در تهران
نوشتهٔ پیشین
آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟ (چه چیزی باید انتظار داشت)
نوشتهٔ بعدی
آیا به دنبال بهبود چشمگیر لبخند خود هستید؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

تماس جهت مشاوره 09333868225