دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

آنچه در مورد عوارض و شکست ایمپلنت دندان باید بدانید

مطالب آموزشی
بدون دیدگاه

آنچه در مورد عوارض و شکست ایمپلنت دندان باید بدانید

عوارض ایمپلنت دندان

شکست زودرس و دیررس ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندانی یک پایه فلزی است که از طریق جراحی به استخوان فک متصل می شود تا از دندان مصنوعی حمایت کند. پس از قرار گرفتن در محل، دندانپزشک ترمیمی یا جراح دهان یک دندان جایگزین را روی ایمپلنت نصب می کند.

ایمپلنت های دندانی درصد موفقیت بالایی دارند، اما برخی از افراد با شکست ایمپلنت دندان مواجه می شوند. تخمین زده می شود که حدود ۵ تا ۱۰ درصد از ایمپلنت های دندانی، مدت کوتاهی پس از یک عمل یا ماه ها یا سال ها بعد، با شکست مواجه می شوند.

اگر قرار است جراحی ایمپلنت دندان انجام دهید، یا اگر در حال حاضر ایمپلنت دارید، در اینجا چیزی است که باید در مورد شکست ایمپلنت و سایر عوارض احتمالی بدانید.

چه عواملی بر موفقیت ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد؟

عوامل متعددی می تواند بر موفقیت ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد. این شامل:

۱. بیماری لثه

لثه های سالم معیاری برای جراحی ایمپلنت دندان هستند و با بیماری فعال لثه نمی توانید این روش را انجام دهید.

بیماری لثه عفونتی است که می تواند به لثه و استخوان فک آسیب برساند. عفونت درمان نشده ممکن است در اطراف ایمپلنت ایجاد شود و منجر به شکست شود. قبل از کاشت ایمپلنت برای درمان بیماری لثه به دندانپزشک مراجعه کنید.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

۲. سیگار کشیدن

سیگار کشیدن همچنین می تواند باعث شکست ایمپلنت دندان شود زیرا جریان خون را در لثه ها محدود می کند و روند بهبود را کند می کند. مطالعات تحقیقاتی متعدد نشان می دهد که افراد سیگاری می توانند تا ۲۰ درصد میزان شکست ایمپلنت دندانی داشته باشند.

سیگاری بودن به این معنی نیست که شما واجد شرایط ایمپلنت دندان نیستید. با این حال، اگر یک هفته قبل از کاشت ایمپلنت دندان را ترک کنید و حداقل دو ماه پس از کاشت ایمپلنت سیگار نکشید، ممکن است نتیجه بهتری داشته باشید.

۳. استخوان فک ناکافی

یک روش موفقیت آمیز نیز به استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت بستگی دارد. بدون استخوان سالم کافی، جراح نمی تواند ایمپلنت را با جراحی در فک شما قرار دهد.

از دست دادن استخوان ممکن است با پوکی استخوان اتفاق بیفتد. این وضعیت زمانی ایجاد می شود که تراکم استخوان کاهش یابد. استخوان ها شکننده می شوند و خطر شکستگی افزایش می یابد. بیماری شدید لثه نیز می تواند باعث تحلیل رفتن استخوان های دهان شود.

۴. شرایط پزشکی

شکست ایمپلنت دندان در صورت تشخیص بیماری خودایمنی یا بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید و دیابت که باعث می شود بدن با سرعت کمتری بهبود یابد، امکان پذیر است. بهبود آهسته می تواند از استئواینتگراسیون جلوگیری کند، جایی که ایمپلنت با استخوان فک شما ترکیب یا ادغام می شود.

استفاده از برخی داروها نیز می تواند منجر به شکست ایمپلنت دندان شود. بنابراین مهم است که در مورد هر دارویی (نسخه ای و بدون نسخه) که در حال حاضر مصرف می کنید با جراح دهان خود صحبت کنید.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

در سال ۲۰۱۶، محققان دانشگاه مک گیل دریافتند که داروهای سوزش سر دل ممکن است رشد استخوان جدید را کاهش دهند، بنابراین بر نحوه اتصال ایمپلنت با استخوان فک تأثیر می‌گذارند. همچنین در سال ۲۰۱۶، محققان دانشگاه بوفالو نتایج مشابهی را در میان افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند، گزارش کردند.

برای مشاهده نمونه کارهای بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اینستاگرام کلیک کنید.

۵. نگهداری ضعیف دندان

توانایی رعایت بهداشت دهان و دندان پس از ایمپلنت دندان نیز بر میزان موفقیت تاثیر دارد. اگر محدودیت‌هایی دارید که بر دامنه حرکتی شما تأثیر می‌گذارد یا در توانایی تمیز کردن دندان‌هایتان اختلال ایجاد می‌کند، کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستید.

۶. یک جراح بی تجربه

همه جراحان یکسان ایجاد نمی شوند و اگر جراح بی تجربه داشته باشید، احتمال شکست ایمپلنت دندان وجود دارد. دندانپزشک شما ممکن است شما را به یک جراح دهان ارجاع دهد، اما شما همچنین می توانید خود را انتخاب کنید.

یک جراح با تجربه می داند که از چه تعداد ایمپلنت برای حمایت از جایگزینی دندان استفاده کند. این مهم است زیرا تعداد کم ایمپلنت ها می توانند باعث ایجاد استرس بیش از حد روی ایمپلنت و شکست آن شوند.

همچنین، کار با یک جراح ماهر ممکن است از ترومای ایتروژنیک، که آسیب به بافت پریودنتال در اثر فعالیت دندانپزشک است، جلوگیری کند.

یک جراح با سالها تجربه انتخاب کنید. از آنها بخواهید روند و برنامه بهبود را بررسی کنند.

www.dralizargani.com, بهترین دندانپزشک زیبایی فرمانیه, دکتر علی زرگانی, دکتر لمینت در تهران, دندانپزشک در شمال تهران, دندانپزشکی در فرمانیه, دندانپزشکی زیبایی کرج, عوارض ایمپلنت دندان, کلینیک دندانپزشکی در شمال تهران
نوشتهٔ پیشین
۵ چیزی که در مورد ایمپلنت دندان به شما نمی گویند!
نوشتهٔ بعدی
شکست و مشکلات اولیه ایمپلنت دندان چه چیزهایی هستند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

تماس جهت مشاوره 09333868225