دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

۵ دلیل برای جایگزینی دندان های از دست رفته

مطالب آموزشی
بدون دیدگاه

۵ دلیل برای جایگزینی دندان های از دست رفته

پروتز دندان در فرمانیه تهران | بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران

مردی روی صندلی دندانپزشکی نشسته و لبخند می زند. عنوان: امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد نحوه جایگزینی دندان های از دست رفته صحبت کنیم.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا افراد از از دست دادن دندان رنج می برند. به عنوان مثال، از دست دادن دندان می تواند در نتیجه بیماری لثه یا به دلیل آسیب یا ضربه رخ دهد.

اگر در لبخند خود شکاف دارید، راه حل های مختلفی در اینجا در مطب دکتر علی زرگانی برای شما وجود دارد. پروتز دندان جایگزین مصنوعی دندان های از دست رفته است. نمونه‌هایی از گزینه‌های موجود عبارتند از ایمپلنت‌های دندانی، بریج‌های دندانی، پروتزهای دندانی، روکش‌های دندانی و روکش‌ها برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته.

 دکتر علی زرگانی ، بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران هستند.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

در اینجا پنج دلیل منطقی برای جایگزینی دندان های از دست رفته با پروتز دندان آورده شده است:

۱. برای بهبود لبخند خود پروتز دندان بگیرید

یک لبخند با شکاف ممکن است باعث عدم اعتماد به نفس شود زیرا دندان یا دندان از دست رفته می تواند بر نحوه صحبت کردن، لبخند زدن و خندیدن آزادانه با خانواده و دوستان تأثیر بگذارد.

پروتز دندان جایگزین دندان از دست رفته شما با پروتزی می شود که شبیه یک دندان طبیعی به نظر می رسد و عمل می کند. جایگزینی دندان باعث می شود به نظر برسد که هرگز دچار از دست دادن دندان نشده اید و هیچ کس متوجه ترمیم آن نخواهد شد.

۲. از موقعیت دندان های باقی مانده محافظت کنید

شکاف بین دندان‌ها در نهایت باعث حرکت دندان‌ها می‌شود، اگر با یک نوع پروتز دندان درمان نشود. دندان‌های شما شروع به خارج شدن از تراز به سمت فضای خالی می‌کنند که باعث ناراحتی در بایت شما می‌شود و جویدن را دردناک می‌کند.

با حرکت، دندان ها نیز ممکن است لق شوند و باعث تحریک بیشتر و خطر بیشتر از دست دادن دندان های اضافی شوند. هنگامی که دندان از دست رفته را جایگزین می کنید، دندان های باقی مانده شما به طور محکم در جای خود باقی می مانند.

۳. از عملکرد سالم جویدن اطمینان حاصل کنید

با جابجایی دندان‌های باقی‌مانده به شکاف‌ها، فضاهای کوچک اضافی بین دندان‌های شما ظاهر می‌شود و تله‌های غذایی ایجاد می‌شود. این شکاف‌ها ناراحت‌کننده می‌شوند و می‌توانند منجر به غذای ضربه‌ای شوند که لثه‌های شما را تحریک کرده و سلامت لثه‌ها را تهدید می‌کند. جویدن صحیح غذا برای هضم و تغذیه مناسب ضروری است. اگر جویدن دردناک شود، خوردن مقداری لذت را برای شما از دست می دهد.

پروتز دندان به شما امکان جویدن طبیعی و بدون درد یا ناراحتی را می دهد، بنابراین باید از تمام پروتزها مراقبت کنید تا عمر آنها افزایش یابد. دندانپزشک شما نحوه مراقبت از پروتز خاص خود را به شما توضیح می دهد زیرا هر نوع پروتز متفاوت است.

به عنوان مثال، برخی از پروتزهای مصنوعی را باید در شب برداشت تا در محلولی آغشته شوند که آنها را تمیز کرده و از تجمع باکتری جلوگیری کند. از طرف دیگر ایمپلنت های دندانی در دهان شما باقی می مانند و با مسواک زدن دو بار در روز با مسواک و نخ دندان با موهای نرم تمیز می شوند.

دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران
دکتر علی زرگانی | دندانپزشک زیبایی فرمانیه | جراح دندانپزشک تهران

۴. گفتار و تلفظ را دست نخورده نگه دارید

برخی صداها در گفتار ما با نوک و لبه های زبان در مقابل دندان ها شکل می گیرند. هنگامی که هوا از شکاف دندان عبور می کند، این صداها مبهم یا عجیب به نظر می رسند. جایگزینی دندان های از دست رفته با پروتز دندان می تواند به تلفظ برخی از صداهای کلمات کمک کند که در صورت از دست دادن دندان ها دشوار خواهد بود. پروتز دندان در فرمانیه تهران

برای مشاهده نمونه کارهای بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اینستاگرام کلیک کنید.

۵. پروتز دندان می تواند از از دست دادن استخوان جلوگیری کند

جویدن و گاز گرفتن مواد غذایی ساختارهای استخوانی در دهان ما را سالم و قوی نگه می دارد. اگر بافت استخوانی ضعیف باشد، استخوان‌های فک نمی‌توانند از دندان‌های باقی‌مانده حمایت کنند و احتمال از دست رفتن دندان‌های بیشتری وجود دارد. علاوه بر این، زمانی که ریشه دندان یا پروتز وجود نداشته باشد، بدن استخوان را دوباره جذب می کند.

ویژگی‌های صورت شما در نهایت تحت تأثیر قرار می‌گیرند و ظاهری فرورفته به شما می‌دهند زیرا ساختار استخوان دیگر دست نخورده است.

ما به شما هشدار می دهیم که شکاف ایجاد نکنید زیرا ممکن است منجر به مشکلات اضافی شود.

ما با شما همکاری خواهیم کرد تا راه حلی بیابیم که برای شما و نیازهای فردی شما برای جایگزینی دندان های از دست رفته شما کارآمد باشد تا بار دیگر لبخندی سالم و زیبا داشته باشید.

www.dralizargani.com, اصلاح طراحى لبخند کرج, بلیچینگ درمنزل کرج, بلیچینگ سفید کرج, بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران, بهترین دندانپزشک لمینت در تهران, بهترین متخصص ایمپلنت در تهران, پروتز دندان در فرمانیه تهران, دکتر علی زرگانی, دکتر لمینت در تهران, دندانپزشک خوب کرج, دندانپزشک در شمال تهران, متخصص زیبایی دندان در تهران
نوشتهٔ پیشین
پر کردن دندان در مطب دکتر علی زرگانی تهران
نوشتهٔ بعدی
پروتزهای دندان از چه موادی ساخته شده اند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

تماس جهت مشاوره 09333868225